افتتاح کتابخانه مرکزی یزد در سفر رئیس جمهور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون فنی و عمرانی شهرداری یزد از پیشرفت ۸۰ درصدی اولین قرارداد ابنیه و تجهیزات کتابخانه مرکزی یزد خبر داد و افزود: کتابخانه تا یک ماه آینده در سفر رئیس جمهور به استان افتتاح خواهد شد.
به گزارش همشهری «محمدرسول طهماسبی» با بیان این‌که تاکنون برای ساخت این کتابخانه ۷۰۰ میلیون تومان اعتبارهزینه شده است، افزود: اگر انشعابات به موقع به این کتابخانه واگذار شود، بهره‌برداری اولیه تا یک ماه آینده ممکن است. وی ادامه داد: البته تکمیل و تجهیز نهایی کتابخانه باید در یک قرارداد مجزا انجام شود که برای تکمیل ابنیه و تجهیز آن به ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.
طهماسبی با تاکید بر این‌که ساختمان کتابخانه در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: محوطه‌سازی کتابخانه نیز با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار ۱/۴ میلیارد تومان در حال اجرا است. وی افزود: فعالیت‌های عمرانی کتابخانه مرکزی یزد در ۲ بخش ساختمان کتابخانه و محوطه آن در حال پیگیری است که تکمیل ابنیه با پیشرفت بیشتری در حال انجام است.
معاون فنی وعمرانی شهرداری یزد با اشاره به بلاتکلیفی ساخت این کتابخانه در ۲۰‌سال گذشته، گفت: عملیات تکمیل کتابخانه مرکزی یزد سال گذشته از سوی اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری محول شد.  
طهماسبی افزود: تاسیسات برقی و مکانیکی ساختمان به دلیل فرسودگی و از دست دادن کیفیت، تعویض شده و سیستم‌های جدیدی در مجموعه اجرا شده است. وی درباره مدیریت کتابخانه مرکزی بعد از تکمیل و تجهیز نیز گفت: بودجه تکمیل وتجهیز این کتابخانه از محل نیم درصد بودجه کتابخانه‌های شهرداری تامین شده و همین بودجه در آینده نیز می‌تواند برای مدیریت کتابخانه به کار گرفته شود.
این مسئول با اشاره به اعلام آمادگی شهرداری برای مدیریت کتابخانه مرکزی با استقرار واحدهای فرهنگی و ورزشی شهرداری ، افزود: امیدواریم ضمن توافق با مسئولان استان این امر محقق شود.

بخش نظردهی بسته شده است..