کدام رسانه ها زنجیره ای هستند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) نمایشگاه مطبوعات امسال به پایان رسید اما افکار عمومی فراموش نخواهند کرد که رسانه های زنجیره ای که حتی برای حضور یا عدم حضور در بزرگترین رویداد رسانه ای کشور هم اراده ای از خود ندارند چه رسانه هایی هستند.

 
به گزارش گفت وگو نیوز؛ بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری در حالی دومین دوره برگزاری خود در دولت تدبیر و امید را پشت گذاشت که شرایط برگزاری آن نسبت به دوره های قبل تغییرات و پیشرفت های چشمگیری داشته است. در این دوره از تمامی رسانه های دارای مجوز فعالیت برای حضور در نمایشگاه دعوت به عمل آمد و در طراحی و جایگذاری غرفه ها نیز به گونه ای عمل شد که دو دستگی در شبستان ایجاد نشده و تمامی غرفه ها امکان بازدید را بیابند.
 
 
 
این نمایشگاه که با حضور قریب به ۷۰۰ رسانه برگزار شد اما بی حاشیه هم نماند وهمان ها که در دوره قبل برگزاری با بلندگو ها و غوغا سالاری فضای نمایشگاه را به حاشیه کشانده بودند این بار با انصراف دقیقه نودی خود از نمایشگاه قصد به حاشیه بردن آن را داشتند.
 
چند خبرگزاری و روزنامه به همراه چند سایت خبری که تعدادشان به شمار انگشتان یک دست هم نمی رسد، تصمیم به تحریم نمایشگاه مطبوعات گرفته و علی رغم آنکه اکثرشان محل غرفه را نیز انتخاب کرده بودند از حضور در بزرگترین گردهمایی رسانه ای کشور انصراف دادند، تا در شرایطی که دولت پس از ماه ها مذاکره موفق به شکستن سازمان تحریم های دشمنان شده بود، این بار نام تحریم از سوی رسانه های این طیف در اذهان ایجاد شود و پرچم تحریم را بجای آمریکایی و ها صهیونیست ها در داخل کشور برافراشته نگه دارند.
 
اما برای جلب توجه بیشتر باید اقداماتی دیگر انجام میشد که سایت خبری دانشجو با نام اختصاری اس.ان.ان این وظیفه را بر عهده گرفت و بر خلاف خبرگزاری های فارس و تسنیم، روزنامه های جوان، کیهان و وظن امروز و سایت هایی چون دانا، ۵۹۸، رجا، صراط و … در نمایشگاه حاضر شد، با هزینه ای میلیونی غرفه خود را برپا کرد اما همزمان با افتتاح نمایشگاه از حضور در آن خودداری کرد و خبرنگارانش به جای حضور در غرفه با استقرار در حاشیه غرفه فریاد وا مظلوما سردادند که دولت دهان منتقدانش را بسته است. این هم طنز عجیب نمایشگاه امسال بود که در بزرگترین و پرخرج ترین غرفه نمایشگاه امسال و در کنار چندین پوستر و کارتون که سخنان رییس جمهور را به سخره گرفته بود، فریاد بستن دهان منتقد سر داده بودند. 
 
این خبرگزاری اما اقدام دیگری نیز انجام داد و با اعزام وابستگانش به نمایشگاه مطبوعات از آنان خواست تا در مقابل غرفه رسانه های اصلاح طلب منتظر آتوگیری از خبرنگاران و بازدیدکنندگان آنها باشند که انتشار تصویر کشف حجاب در غرفه یکی از روزنامه ها از نتایج این تصمیم گیری است.
 
 
این اقدام اما روی دیگری نیز دارد، بر کسی پوشیده نیست که در سال های اخیر همین چند سایت و روزنامه با مخالفان و منتقدان خود چه ها که  نکرده اند. آنان که از سال ها پیش هر رسانه ای به ویژه رسانه های جریان اصلاح طلبی را با چماقی به نام زنجیره ای به حاشیه برده بودندبا تصمیم خود نشان دادند که در واقع زنجیره ای ها چه کسانی هستند و کدام رسانه ها برخوردی قبیله ای و جناحی با دولت منتخب مردم دارند.
 
اینکه رسانه ای در نمایشگاه حاضر شود یا نشود هیچگاه مورد نکوهش نیست اما اینکه بهانه های عجیب دلیل آن باشد سخت مورد انتقاد است، رسانه هایی که از حضور در نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها انصراف دادند، باید به یاد بیاورند که در سال های نه چندان دور معاون مطبوعاتی دولت قبل ضمن اینکه بسیاری از رسانه ها و روزنامه ها را نمایشگاه دعوت نکرده بود، شماری دیگر را نیز در بالکن شبستان جای داده و این رسانه ها را صهیونیستی خوانده بود. جای سوال است که آنان چطور در مقابل این اقدام سکوت کرده بودند.
 
 
نمایشگاه مطبوعات امسال به پایان رسید اما افکار عمومی فراموش نخواهند کرد که رسانه های زنجیره ای که حتی برای حضور یا عدم حضور در بزرگترین رویداد رسانه ای کشور هم اراده ای از خود ندارند چه رسانه هایی هستند.

بخش نظردهی بسته شده است..