ایجاد ۳۴ مجتمع آبرسانی در روستاهای استان یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان از ایجاد ۳۴‌مجتمع آبرسانی در استان برای تامین آب مورد نیاز روستاها خبر داد و افزود: برخی از این مجتمع‌ها در حال بهره‌برداری است.
به گزارش همشهری «محمدرضا حاتمی» با اشاره به اهمیت ایجاد منابع پایدار آب و بهداشت آب آشامیدنی در روستاها، اظهار کرد: ایجاد تعادل و هماهنگی بین روستاهای همجوار برای بهره‌مندی عادلانه از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی ضروری است.
وی ادامه داد: از این رو شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ساخت مجتمع‌های آبرسانی روستایی را برای توازن و توزیع عادلانه آب در دستور کار قرار داد.
مدیر عامل آبفار یزد افزود: ساخت مجتمع‌های آبرسانی از سال ۸۶ آغاز شد و تا امروز ۳۴ مجتمع آبرسانی روستایی در مناطق مختلف استان ایجاد شده و یا در حال ساخت است.
وی بیان کرد: از مهم‌ترین مجتمع‌های آبرسانی روستایی استان می‌توان به مجتمع ولایت یک‌، ۲ و ۳ اشاره کرد.
حاتمی با بیان این‌که این مجتمع‌های آبرسانی تقریبا در تمام شهرستان‌ها و دهستان‌های مهم استان یزد، ایجاد شده است، گفت: از شاخص‌ترین این مجتمع‌ها، انتقال آب از قنات مزرعه عرب به بخش مرکزی ابرکوه است.
وی مجتمع‌های آبرسانی بخش بهمن ابرکوه، ترک‌آباد اردکان، عقدا، روستایی سبزدشت بافق، گاریزات تفت، غدیر تفت، سانیچ تفت، بختیاری و شهریاری خاتم، ترکان و هرابرجان خاتم، کوثر اشکذر، تنگ‌ چنار مهریز، مهرآباد و رکن آباد میبد را از دیگر مجتمع‌های مهم آبرسانی روستاهای استان نام برد.

بخش نظردهی بسته شده است..