اموال توقیفی در یزدسریع تعیین تکلیف شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رییس کل دادگستری یزد گفت: اموالی که بنا به دلایلی توسط نهادهای مختلف توقیف شده باید سریع تعیین تکلیف شود.

محمد رضا حبیبی افزود: اموال توقیفی حق مردم است و دستگاه کاشف باید سریع همراه با الصاق قیمت تقریبی به سازمان اموال تملیکی تحویل نماید.

وی ادامه داد: البته قانون اموال بلاصاحب ، صاحب متواری و مجهول المالک را در اختیار نهاد ماذون از ولی فقیه قرار داده که اکنون تنها نهاد ماذون سازمان اجرایی فرمان امام (ره) می باشد.
این مسئول گفت: در میان اموال توقیفی ، اموال سریع الفساد ، سریع الاشتعال و اموالی است که مرور زمان از قیمت و کیفیت آن می کاهد و تعیین تکلیف سریع آنها از اهمیتی ویژه ای برخوردار است.
حبیبی ، هرگونه سهل انگاری در این زمینه را موجب ضربه به بیت المال و حقوق مردم خواند و خاطرنشان کرد: نهاد های متولی باید سریع نسبت به فروش آن اموال با کسب اجازه از مرجع رسیدگی کننده اقدام نمایند چون ماندن در انبار که سبب فساد و یا کاهش ارزش آن می شود تضییع بیت المال است .
رییس کل دادگستری یزد ادامه داد: البته اگر بعد از رسیدگی مرجع رسیدگی کننده چنانچه رای به نفع صاحب اموال داد باید عین وجه را با قیمت روز به صاحب آن مسترد گردد.
حبیبی تاکید کرد: در این موضوع کالاهایی که باید به ستاد اجرایی نیز تحویل گردد باید سریع این امر انجام شود و هیچ گونه تاملی جایز نیست.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..