با «اکبرآقا» وام تقلبی خرید کالا دریافت کنید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) هنوز ارائه وام خرید کالای ایرانی آغاز نشده است که عده‌ای سوء استفاده از این طرح را آغاز کرده‌اند.


در حالی که اطلاعیه مشترک بانک مرکزی و وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت زمان مشخصی را برای ارائه وام کالا و خرید اعتباری کالاهای ایرانی مشخص نکرده است، عده‌ای طرح‌هایی با همین نام را برای فروش وام آغاز و تبلیغ کرده‌اند.

در پیام‌های منتشرشده در فضای مجازی با نام ارائه وام خرید کالا آمده است که این تسهیلات از طریق بانک‌های خصوصی با سود ۱۶ درصد پرداخت می‌شود. برای دریافت وام ۱۰ میلیون تومانی خرید کالا فقط یک ضامن با گواهی کسر از حقوق نیاز است.

همچنین در این پیام آمده که اگر اقساط وام ۳۶ ماهه باشد، فرد باید ماهیانه ۳۹۰ هزار تومان و اگر اقساط ۶۰ ماهه باشد، وام گیرنده باید ماهیانه ۲۸۸ هزار تومان بازپرداخت کند.

این پیام که در گروه‌های تلگرامی منتشر شده، افراد را به صفحه فردی با نام کاربری «VAM1020» هدایت می‌کند. پس از دریافت این پیام‌، فردی با نام مستعار در فضای مجازی با متقاضی گفت‌و‌گو خواهد کرد.

به گفته این فرد،‌ مدت زمان پرداخت این تسهیلات از زمان تکمیل مدارک، ۱۰ روز کاری است. همچنین وام‌ گیرنده غیر از پرداخت سود بانکی از همان ابتدا ۹ درصد کل مبلغ وام را به این فرد پرداخت ۹خواهد کرد.

متقاضی وام در نهایت به شرکتی که نشانی آن اعلام شده مراجعه می‌کند و وام را دریافت خواهد کرد. آنها برای پرداخت این وام اسم رمزی هم گذاشته‌اند که فقط با گفتن آن نشانی شرکت اعلام می‌شود. متقاضی باید هنگام معرفی خود اعلام کند که از سوی «اکبر آقا در بازار» تماس گرفته است!

در گذشته نیز شرکت‌هایی مستقل برای ارائه وام فعالیت می‌کردند، اما این بار سوء استفاده از نام وام خرید کالا باعث می‌شود بازار این افراد رونق بیشتری بگیرد.
آنا

بخش نظردهی بسته شده است..