کشف کتیبه ای به ارزش ۲۰ میلیاردی در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) فرمانده انتظامی یزد از کشف کتیبه ای تاریخی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال توسط ماموران پلیس آگاهی این استان خبر داد.

سردار ایرج کاکاوند گفت: با توجه به دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی در خصوص جمع آوری و قاچاق اشیاء عتیقه­ با ارزش فعالیت دارد بررسی موضوع به ماموران پلیس آگاهی سپرده شد.

وی ادامه داد: ماموران پلیس ضمن هماهنگی با مقام قضائی، تحقیقات لازم را آغاز کرده و پس از اطمینان از صحت موضوع متهم را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی، یک قطعه کتیبه تاریخی کشف کردند.
این مسئول گفت: با حضور کارشناسان اداره میراث فرهنگی و انجام بررسی­ های لازم مشخص شد کتیبه­ مرمر کشف شده مربوط به دوره صفویه است.
کاکاوند با بیان اینکه متهم با همدستی افرادی دیگر قصد خروج این کتیبه­ با ارزش تاریخی را از کشور داشت خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر پلیس در خصوص دستگیری دیگر عاملان این پرونده ادامه دارد.
رییس پلیس استان یزد ضمن اشاره به ارزش بسیار بالای تاریخی و فرهنگی این کتیبه ادامه داد: ایران از جمله کشور هایی است که دارای، تاریخی بس کهن و تمدنی ریشه دار است و از این رو آنچه از گذشته­ های دور برای ایرانیان به جامانده در مقایسه با سایر کشورها قابل مقایسه نیست.
کاکاوند ضمن اشاره به نگهداری تعدادی از این اشیاء تاریخی در موزه های کشورهای خارجی تصریح کرد: امروزه به برکت انقلاب اسلامی، دست خودفروختگان و قاچاقچیان از میراث فرهنگی کشور کوتاه شده و پلیس هم در مقابله با چپاولگران میراث فرهنگی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..