اجرای نمایش‌نامه «مرگ و دختر جوان» در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) کارگردان نمایش «مرگ و دختر جوان» گفت: این نمایشنامه برای نخستین بار در کشور به طور رسمی و با اجازه نویسنده اثر در یزد اجرا می‌شود.

محسن صادقیان اظهار داشت: در راستای قانون کپی رایت، نمایش مرگ و دختر جوان، نوشته آریل دورفمان برای نخستین بار در کشور با اجازه نویسنده، در استان یزد به روی صحنه رفت.

وی بیان کرد: از سال گذشته جرقه کار مرگ و دختر جوان زده شد و متن زیبا و تاثیرگذار آن باعث شد با حضور بازیگران توانمند استان و عوامل اجرایی مطرح بتوانیم متن نمایش‌نامه را به بهترین شکل به اجرا بگذاریم.

کارگردان مرگ و دختر جوان افزود: در راستای قانون کپی رایت و رعایت حقوق مولف، ابتدا با نویسنده اثر، آریل دورفمان، تماس گرفته و اجرای این اثر را مطرح کردم که مورد استقبال وی قرار گرفت و از اینکه این کار قرار است در ایران اجرا شود بسیار اظهار مسرت و خوشحالی کرد و اجازه داد این متن را در راستای کار نمایش به کار بگیریم.

وی افزود: پس از تقریبا یکسال تمرین و تغییر یکی از بازیگران اکنون کار به مرحله اجرا رسیده و تا چهارم آذرماه اجرای آن ادامه خواهد داشت.

صادقیان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم از ۱۵ تا ۳۰ آذر نیز اجرای این نمایش تمدید شود.

کارگردان این نمایش بیان کرد: این نخستین اجرای رسمی این نمایش‌نامه در ایران است و در کشورهای دیگر و به زبان‌های مختلف نیز اجرا شده است.

وی با اشاره به موضوع این نمایش عنوان کرد: این متن به انتقام، عشق، نفرت و بخشش می‌پردازد و چالش‌هایی را شامل می‌شود که انسان در طول زندگی با آنها درگیر است.

صادقیان خاطرنشان کرد: متاسفانه هنر نمایش در استان یزد غریب افتاده است و بسیاری از نخبگان و بزرگان یزد حتی از وجود سالن‌های نمایش در این استان بی‌خبرند و نمایش در سبد کالاهای فرهنگی مردم یزد وجود ندارد به همین دلیل برای حضور بیشتر علاقمندان و دوستداران این کار نمایشی، قرار شد قیمت بلیط را با کمترین مبلغ که ۱۵ هزار تومان است، در نظر بگیریم.

وی اظهار داشت: هر چند با هزینه‌های کار نمایش این مبلغ بسیار ناچیز است اما هدف ما حضور افرادی بود که علاوه بر توجه به غذای جسم، به غذای روح هم می‌پردازند و مدتی را در کنار ما به تفکر و پردازش اندیشه‌ها اختصاص دهند.

صادقیان یادآور شد: ۱۰ درصد از عواید این کار را نیز برای موسسه محک در نظر گرفتیم تا بتوانیم قدمی هرچند کوچک در راه کمک به کودکان سرطانی برداریم.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..