نشست نقد و بررسی کتاب سیمای تفت برگزارشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) نشست نقد و بررسی کتاب سیمای تفت با حضور نویسنده کتاب کاظم دهقانیان نصرآبادی در مرکز فرهنگی هنری کانون در این شهرستان برگزار شد.

این نشست با عنوان تفت‌شناسی از دریچه‌ی‌ سیمای تفت هم‌زمان با روز تفت عنوان تفت‌شناسی از دریچه سیمای تفت را به خود گرفت.
در این نشت فرهنگی معاون فرماندار، بخش‌دار مرکزی، جمعی از مسوولان شهرستان ، کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان، تعدادی از اعضای نوجوان کانون و اعضای انجمن ادبی شاه نعمت‌الله ولی حضور
داشتند.
در ابتدای این نشست کارشناس فرهنگی کانون در خصوص علم و کتاب صحبت و از دهقانیان به عنوان محقق و پژوهش‌گر کتاب سیمای تفت تقدیر و تشکر نمود.
در ادامه رییس انجمن ادبی شاه نعمت الله ولی گفت: این کتاب اولین کتابی است که در تاریخ تفت بعد از هزار سال به چاپ رسیده است و نویسنده کتاب از هیچ تلاشی برای جمع‌آوری اسناد و مدارک و کتیبه‌های تفت دریغ نکردند. همچنین اعضای نوجوان سؤالاتی از نویسنده کتاب پرسیدند و نویسنده‌ی کتاب سیمای تفت پاسخ‌گو بود. همچنین تعدادی از مسوولان نیز به ایراد نقطه نظرات خود در خصوص مطالب این کتاب پرداختند.
کاظم دهقانیان نویسنده، محقق و پژوهش‌گر کتاب سیمای تفت در ادامه از سرانه مطالعه مردم در ایران صحبت کرد و گفت: مطالعه به معنای دیدن، گوش کردن، خواندن و حتی با خود فکر کردن است. قرائت شعر سیمای تفت توسط حسین کاوه شاعر این اثر،شعرخوانی معرفی محلات تفت توسط عضو نوجوان کانون، قصه گویی انار دل توسط نعیمه بیدمشکی مربی هنری مرکز و برپایی نمایشگاه عکس با موضوع سیمای تفت از برنامه های جنبی این نشست بود. در پایان این نشست از زحمات دهقانیان تقدیر و تشکر شد و هدایایی به ایشان تقدیم گردید.

بخش نظردهی بسته شده است..