وزیر کشور:

ممکن است استانداران، فرمانداران و بخشداران در ماه های آتی تغییر کنند

وزیر کشور در برنامه نگاه یک اعلام کرد ممکن است مسئولان محلی از استاندار گرفته تا بخشدار در ماه های آتی تغییر کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رحمانی فضلی وزیر کشور که مهمان برنامه نگاه یک سیما بود، درباره تغییر دو استاندار در روزهای گذشته گفت: تغییر استانداران تاثیری در انتخابات ندارد. دست ما نباید هیچ زمانی در جابجایی مدیران بسته باشد. یکی از برنامه های ما انتخابات است. وزارت کشور و استانداران مسئولیت های متعددی از جمله انتخابات دارد. مولفه انتخابات به تنهایی نقش موثری ندارد. تعویض استانداران در راستای همان ارزیابی هایی بوده که از قبل داریم. 

او در ادامه گفت: این تغییرات ممکن است در فضای سیاسی سئوال برانگیز شود. ولی واقعا اینطور نیست. با ارزیابی ها به این نتیجه رسیدیم. امکان دارد باز هم تغییر در استانداران، فرمانداران و بخشداران داشته باشیم ولی بهتر است ما در این ۳ ماه تغییر نداشته باشیم ولی اگر ضرورت اقتضا کند این کار را می کنیم. 
وزیر کشور با اشاره به اینکه همان کسانی که کشور را اداره می کنند انتخابات را برگزار می کنند، گفت: همکاران ما قانونمدار و متدین هستند و گرایشات سیاسی خود را در انتخابات دخالت نمی دهند. پاسخگویی ما در مقابل خدا و حق الناس بالاست. برای ما فرقی نمی کند چه کسی در انتخابات برنده شود. هر کسی طبق قانون برنده شود، برای ما بستر قانونی انتخابات مهم است. اگر ما احساس کنیم همه سیاسیون و مردم ناظر باشند، خوب است. هر کسی در هر جا، نه تنها در اجرا، بلکه در نظارت و بقیه دستگاه ها نیز چیزی را دیدند که مداخله در انتخابات است، مستندات را ارسال کنند. اگر به این قطعیت برسیم که مسئولی، استانداری وارد انتخابات شده، ما قطعا برخورد می کنیم. 
او در بخش دیگری از سخنانش گفت: از اوایل امسال مقدمات برگزاری انتخابات را تدارک دیدیم. جلسات متعدد در همه حوزه ها، از جمله آسیب شناسی انتخابات قبل، طراحی انتخابات جدید با توجه به فضای جدید و همزمانی دو انتخابات، هماهنگی لازم با دستگاه های نظارتی انجام شده. تدارکات برای انتخابات آماده شده. امروز گزارش دادند همه چیز مهیا است و مشکلی در مورد مهرها، تعرفه ها و پشتیبانی نداریم. الان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات داریم. 
رحمانی فضلی در این برنامه توضیح داد: بی طرفی در انتخابات برای دستگاه های اجرایی اصل است. سه ضلع انتخابات، اجرا، نظارت و مردم است. احزاب، گروه ها و نامزدها تبلیغ و رقابت می کنند. ورود هر عنصر حاکمیتی به جز نظارت و اجرا در انتخابات، به جز در چهارچوب قانون، ممنوع است. ما داور بازی هستیم. اگر مجریان در انتخابات دچار لغزش له یا علیه جریان، فرد و گروه اقدام کنند، غیرقانونی است. به همه توصیه کردیم و بخشنامه های متعدد فرستادیم و آموزش گذاشتیم و یادآور شدیم و هم خودمان بازرس داریم هم حراست ما و وزارت اطلاعات مامور گزارش دهی شده و شورای نگهبان نیز نظارت می کند. تلاش ما بی طرفی کامل در حوزه نظارت و اجراست.روز نو

بخش نظردهی بسته شده است..