شورای مشورتی توسعه روستایی در ۲۱ نقطه استان یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: تشکیل شوراهای مشورتی توسعه روستایی برای نخستین بار در کشور و بصورت آزمایشی تا پایان هفته در ۲۱ روستای استان اجرا می شود.

به گزارش تابناک یزد،هادی مقیمی افزود: متاسفانه خلا فکری همیشه در کنار شوراهای اسلامی روستاها وجود داشته و این کمبود فکری با شورای سه نفره تامین نمی شد از اینرو تشکیل اتاق فکر و شورای مشورتی توسعه روستایی را در مراکز دهستان ها و شوراهای مراکز استانها پیشنهاد کردیم .

وی اضافه کرد: اعضای این شوراها که نخبگان فکر ، دانشگاهی، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی و ورزشی حضور خواهند بود تنها نقش مشاوره داشته و نقش اجرایی ندارند.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استان یزد تأکید کرد: امیدواریم از این طریق از نظر و توان نخبگان روستاها اعم از ساکن روستا یا مهاجرت کرده به شهرها، برای توسعه روستای خودشان بهره گیریم.
از جمعیت یک میلیون و ۶۰ هزار نفری استان یزد نیز در حال حاضر تنها حدود ۱۸ درصد در ۱۱۴۳ روستای استان ماندگار شده اند که برخی از این روستاها به لحاظ بافت تاریخی دارای جذابیت های منحصر بفردی است.
از این تعداد روستاها نیز ۱۰۲۵روستا دارای سکنه دائمی و ۱۱۸روستا سکنه فصلی دارند که در ۷۰۳روستا جمعیت زیر ۲۰ خانوار ساکن است و حتی در ۴۶۵ روستا از تعداد یاد شده تنها یک تا چهار خانوار جمعیت زندگی می کنند و در بقیه روستاها که ۴۴۰روستاست جمعیت خانوارها بیش از ۲۰خانوار است.;
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..