۳۰عنوان برنامه و همایش به مناسبت هفته بسیج در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد از برگزاری ۳۰ عنوان برنامه و همایش به مناسبت هفته بسیج در مرکز استان یزد خبر داد.

سرهنگ رضا پورشمسی در نشستی خبری به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: بسیجی امروز دیگر فقط به عنوان یک نیروی نظامی شناخته نمی‌شود و در همه عرصه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی، نظامی، هنری و سایر عرصه‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی عنوان کرد: هفته بسیج فرصت مناسبی برای بررسی و معرفی این برنامه‌ها و فعالیت‌های بسیج در حوزه‌های مختلف است و به همین منظور در هفته بسیج امسال بیش از ۳۰ عنوان برنامه و همایش در طول هفته بسیج در یزد برگزار خواهد شد.

پورشمسی با اشاره به آغاز برنامه‌های هفته بسیج از روز گذشته در یزد بیان کرد: برگزاری دعای ندبه، همایش پیاده‌روی خانوادگی با حضور ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از خانواده‌ بسیجیان استان یزد از بوستان ولایت تا دهکده مقاومت و … از نخستین برنامه‌های هفته بسیج در مرکز استان یزد بوده است.

وی عنوان کرد: فردا، همایشی با حضور فرماندهان پایگاه‌ها و ائمه جمعه و جماعات مرکز استان یزد برگزار می‌شود و مباحث مهم و مدنظر بسیج در این همایش مطرح خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد همچنین از افتتاح بیمارستان صحرایی در یزد خبر داد و گفت: این بیمارستان که به منظور محک آمادگی برای روزهای مواجهه با بحران تدارک دیده شده، در طول یک هفته با بهره‌مندی از بخش‌های مختلف، به ویزیت رایگان مردم منطقه خواهد پرداخت.

پورشمسی همچنین از برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در جوار این بیمارستان صحرایی خبر داد و عنوان کرد: دستاوردهای بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از برپایی جشنواره عکس با موضوع استکبارستیزی خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

پورشمسی گفت: گردهمایی اعضای گردان‌های عاشورا، الزهرا (س)، بیت‌المقدس، کوثر و امام علی (ع) در امامزاده جعفر (ع) یزد و اجرای برنامه‌های ویژه به مناسبت هفته بسیج نیز در روز پنج‌شنبه انجام خواهد شد.

وی همچنین از اجرای برنامه ویژه‌ای با عنوان «آبروی محله» خبر داد و بیان کرد: در قالب این برنامه، در هر محله، برای پدر و مادر متوفی شهید مراسم یادبود برگزار می‌شود و خانه‌های شهدا در این محله‌ها شاخص خواهند شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد با بیان اینکه بخشی از برنامه‌های هفته بسیج نیز ویژه خواهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: برنامه‌ها و همایش‌های سبک زندگی اسلامی، خطبه‌خوانی حضرت زهرا (س) و … ویژه خواهران است که در طول هفته بسیج با حضور خواهران بسیجی برگزار می‌شود.

پورشمسی همچنین از اجرای برنامه عطرافشانی و گل‌افشانی مزار شهدا در خلد برین یزد و گلزار شهدای زارچ خبر داد و افزود: این برنامه روز پنج‌شنبه هفته جاری همزمان با سراسر استان یزد نیز برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: تلاش شده در همه برنامه‌ها، موارد مورد نظر و تاکید مقام معظم رهبری مدنظر قرار گیرد و با برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته، روشنگری و بصیرت‌افزایی مورد توجه قرار گرفته است.

 

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..