افزایش ۳.۵ برابری ورود سهامداران جدید به بورس یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیر بورس منطقه ای یزد از افزایش افزون بر ۳.۵ برابری ورود سهامداران جدید به بورس این منطقه طی هفته گذشته در مقایسه با هفته قبل از آن خبر داد.

علی اکبر جعفری اظهار کرد: در هفته گذشته ۷۱ نفر سهامدار جدید برای سرمایه گذاری وارد بورس یزد شدند که این تعداد در هفته قبل از آن ۱۵ نفر بود.

وی همچنین از افزایش ۱۶ درصدی ارزش معاملات بورس یزد در هفته گذشته در مقایسه با هفته قبل از آن خبر داد و افزود: بر اساس آمار سامانه معاملات بورس اوراق بهادار در هفته منتهی به ۲۷ آبان ماه تعداد سهام مورد معامله در تالار بورس یزد ۵۹ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۳۳۹ سهم به ارزش ۱۰۸ میلیارد و ۲۸۶ میلیون و ۳۱ هزار و ۳۷۸ ریال بوده است.
وی اضافه کرد: این در حالی است که در هفته منتهی به ۲۰ آبان ماه تعداد سهام مورد معامله در تالار بورس یزد ۶۰ میلیون و ۹۵ هزار و ۶۲۶ سهم به ارزش ۹۲ میلیارد و ۷۱۹ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۲۷۶ ریال اعلام شد.
این مسئول گفت: از سهام معامله شده در هفته گذشته ۵۶ درصد از آن توسط سهامداران یزدی خریداری و ۴۴ درصد آن به معاملات ناشی از فروش سهام اختصاص داشت.
جعفری خاطر نشان کرد: این حجم از معاملات توسط ۲۷ کارگزار فعال در بورس یزد انجام شده که بیشترین حجم آن متعلق به کارگزاری ایساتیس پویا بوده است.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..