عضو شورای عالی استان‌های کشور:

اعتبارات اجرای طرح سرو جهانی ابرکوه تحقق نیافت

عضو شورای عالی استان‌های کشور گفت: اعتبارات اجرای طرح سرو جهانی ابرکوه تحقق نیافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رضا ربانی در ابرکوه خواستار توجه ویژه به سرو کهنسال ابرکوه به عنوان یک اثر ملی شد و اظهار داشت: متاسفانه تاکنون اعتبار استانی و ملی برای اجرای طرح اطراف و ساماندهی محدوده سرو ۴۵۰۰ ساله ابرکوه تخصیص نیافته است.

وی بیان کرد: شهرستان ابرکوه با وجود ۴۰۰ اثر تاریخی با ارزش، نیازمند توجه بیشتر در زمینه نگهداری، ترمیم و بازسازی و کاربری آنها است.

این عضو شورای اسلامی شهر ابرکوه در مورد نیازهای شهرداری‌های مناطق محروم نیز یادآور شد: کمک به شهرداری‌های کم‌درآمد همچون ابرکوه و شهر مهردشت و در اختیار قرار دادن قیر یارانه‌ای به این دو شهرداری با توجه به اینکه از محل عوارض ارزش افزوده مبلغ قابل توجهی به آنها تعلق نمی‌گیرد، می‌تواند از اولویت‌ها باشد.

وی ادامه داد: بحث راه‌ها، آب، میراث فرهنگی، راه آهن، بهداشت و درمان و منظور شدن دو درصد ارزش افزوده معادن به شهرستان از جمله خواسته‌های شهرستان ابرکوه در سفر آینده رئیس جمهور به استان یزد است.

ربانی توجه جدی به محوطه مسجد بیرون به عنوان منزلگاه امام رضا (ع) که محل قدوم مبارک امام هشتم (ع) در سفر مدینه تا مرو بوده است را نیز خواستار شد و عنوان کرد: این طرح آماده شده و قسمتی از کارهای آن انجام شده است.

ربانی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات استان یزد، تقسیم ناعادلانه حوزه انتخابیه شهرستان‌های جنوبی و غربی استان یزد است که امیدواریم این وضعیت هر چه سریع‌تر اصلاح شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های موجود در استان یزد را شیوع بیماری دیابت در استان دانست و بیان کرد: بودجه استان در زمینه درمان و پیشگیری در این حوزه از رتبه آخر به ۲۲ کشور رسیده که امر جای امیدواری دارد.

ربانی گفت: این مسائل را با حضور معاون عمرانی استانداری یزد در جلسه شورای استان نیز مطرح کرده‌ایم و امیدواریم به عنوان دغدغه‌های شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..