یادواره شهدای بخش خرانق برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) با حضور نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی یادواره شهدای بخش خرانق برگزار شد .

محمدرضا تابش در این یادواره با تشریح و تبیین ویژگی های مهم انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی آغاز مرحله تازه ای در تاریخ ما و سرآغاز تحولی در تاریخ بشر است.
وی اظهار داشت: بدون هیچ تردیدی نقش فرهنگ عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین(ع) در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی بی بدیل و بی نظیر بود.
این مسوول ادامه داد: مبارزه با ظلم، استبداد و فساد، امر به معروف و نهی از منکر، تحقق عدالت و برقراری معنویت و امنیت و زندگی سعادتمندانه؛ از جمله اهداف قیام امام حسین (ع) بود که در آرمانهای انقلاب تجلی یافت و دلهای مردم را متوجه خود کرد که با فراگیر شدن چتر انقلاب، همه اقشار مردم در ریشه کنی ظلم و رژیم مستبد و خودکامه پهلوی و پی ریزی انقلاب اسلامی متحد شدند و این انقلاب به پیروزی رسید.
نماینده مردم اردکان تاکید کرد: امروز باید واکاوی شود که تا چه میزان به این اهداف و آرمان ها دست یافته ایم تا بتوان نقاط ضعف و کاستی ها را اصلاح کرد.
تابش همچنین قدردانی از ایثارگران، خصوصا شهدا را وظیفه عینی و همیشگی دانست و اظهار داشت: یاد شهیدان باید همیشه در فضای جامعه زنده باشد زیرا موجب یاداوری آرمانها و تداوم انقلاب خواهد شد.
وی تصریح کرد: تکریم شهدا یعنی اصالت بخشیدن به اهداف، تقدیر ایثارگری ها و تقویت روح ایستادگی در مقابل مستکبران است.
وی با بیان اینکه خانواده شهدا به ملت ایران آبرو و حیثیت داده اند گفت: به خانواده معظم شهدا خصوصا خانواده شهدای هسته ای اطمینان می دهیم هیچگاه کار سترگ آنان را فراموش نخواهد شد و با هدایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب و تلاش های دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای از منافع ملی دفاع و در صورت خلف وعده طرف مقابل به سرعت و قاطعیت مقابله به مثل خواهد شد.
در این مراسم امام جمعه اردکان، فرماندار و پدر شهید احمدی روشن درخصوص شهید و شهادت سخنانی را بیان کردند و مداحان اهل بیت به مرثیه سرایی پرداختند.
همچنین پیش از آغاز مراسم، از المان شهدای هسته ای پرده برداری شد و به مناسبت سالروز ورود امام رضا(ع) به خرانق، کاروانی نمادین در این روستا تا قدمگاه آن امام همام به حرکت درآمد.
شهرستان اردکان با داشتن معدن اورانیوم ساغند خرانق و مجتمع فراوری شهید رضایی نژاد اردکان در تکمیل چرخه هسته ای کشور تاثیرگذار است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..