۸۶هزار یزدی تحت پوشش بیمه سلامت همگانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیرکل بیمه سلامت یزد با اشاره به ضرورت وجود چرخه اجرای خدمات بهداشتی و درمانی در استان یزد گفت: بیش از ۸۶ هزار نفر در استان یزد تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفته اند.

محمد دریجانی با بیان اینکه بسته خدمتی بیمه‌شدگان روستایی ارتقاء پیدا کرده است، اظهار داشت: امسال، توجه ویژه به بحث بهداشت دهان و دندان در اولویت کاری بیمه سلامت استان یزد است.

مدیرکل بیمه سلامت یزد با اشاره به ضرورت توجه ویژه به بهداشت دهان و دندان گفت: از نیمه دوم امسال خدمات آموزشی ویژه بهداشت دهان و دندان و اقدامات پیشگیرانه پوسیدگی دندان تحت پوشش بیمه روستایی قرار گرفت.

دریجانی ماندگاری پزشکان متخصص در روستاها را از جمله دستاوردهای طرح تحول سلامت در روستاهای استان یزد دانست و بیان کرد: در حوزه پزشکی و درمانی، تمام روستاها و شهرستان‌های استان یزد در وضعیت مطلوب هستند.

وی با اشاره به ضرورت وجود چرخه اجرا درارائه خدمات بهداشتی و درمانی استان یزد افزود: بیش از ۳۶ درصد مراجعه کنندگان مراکز درمانی یزد، غیر بومی است، که پزشکان یزدی بدونه اطلاع از سوابق مکتوب بیماری، نسبت به درمان و ویزیت بیماران اقدام می کنند.

دریجانی ارائه خدمات بیمه‌ای به اتباع خارجی را، از دیگر اقدامات در دستورکار بیمه سلامت در یزد عنوان کرد و اظهار داشت: اتباع خارجی که دارای مجوز رسمی از اداره کل اتباع استان هستند به سه دسته بیماران خاص، آسیب‌پذیر و غیر آسیب‌پذیر تقسیم و نسبت به پوشش بیمه‌ای آن‌ها اقدام شده است.

مدیرکل بیمه سلامت یزد با اشاره به پرداخت حق بیمه اتباع خارجی از سوی کمیساریای سازمان ملل، تصریح کرد: در استان یزد به اتباع خارجی آسیب پذیر و غیرآسیب پذیر فقط خدمات بستری و برای بیماران خاص، دفترچه بیمه درمانی صادر می شود.

دریجانی رضایتمندی بیمه‌شدگان، بیمه‌سلامت را از جمله مهمترین اهداف اداره کل بیمه سلامت در استان یزد دانست و عنوان کرد: تاکنون بیش از ۸۶ هزار و ۴۳۰ نفر با سرانه ۱۴ میلیارد تومان در استان یزد تحت پوشش بیمه‌سلامت همگانی قرار گرفته اند.

وی با اشاره به ضرورت رضایتمندی بیمه شدگان ادامه داد: اداره کل بیمه سلامت یزد با راه‌اندازی شماره تماس ۳۶۲۸۹۳۹۱ و شماره ۳۶۲۸۹۳۹۰ آماده ارائه مشاورههای درمانی، بیمه‌ای و هدایت بیمه‌شدگان به مراکز درمانی در استان یزد است.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..