۹۰۰میلیون به ایده‌های دانش‌آموزی در یزد اختصاص یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون فناوری پارک علم و فناوری یزد با اشاره به ضرورت حمایت از ایده‌های دانش‌آموزی، از اختصاص بیش از ۹۰۰ میلیون ریال به ایده‌های دانش آموزان در یزد خبرداد.

احمدرضا فقیه خراسانی در آئین اختتامیه هفتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی با بیان اینکه پارک علم و فناوری یزد اعتقاد دارد، خلاقیت و نوآوری از سطح دانش آموزی پرورش پیدا می کند، اظهار داشت: ترویج فرهنگ نوآوری و خلاقیت بین دانش آموزان از جمله مهمترین اهداف برگزاری این دوره از مسابقات بود.

معاون فناوری پارک علم و فناوری یزد گفت: مرکز نوآوری یزد به منظور حمایت از دانش آموزان نخبه و صاحب ایده مبلغ ۲۰ میلیون ریال حمایت بلاعوض برای هر ایده را در دستور کار خود قرار داده است.

دبیر علمی هفتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی افزایش روحیه خودباوری و انسجام فعالیت‌های تیمی را از دیگر اهداف این دوره از مسابقات دانست و بیان کرد: مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد در سال گذشته بیش از ۹۰۰ میلیون ریال به منظور حمایت از ایده های دانش آموزی پرداخت کرده است.

فقیه‌خراسانی با اشاره به حضور ۲۵۱ تیم یزدی در هفتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی افزود: در این دوره از مسابقات ۸۴۵ دانش‌آموز در قالب ۴۴۸ تیم در رشته‌های رباتیک، هوافضا، شیمی، زیست شناسی (جراحی)، نجوم، مسیریاب، حل ماز، آتشنشان، میکروموس، پارک نوری، رالی و ابلیکیشن نویسی اندروید، با یکدیگر به رقابت پرداختند.

دبیر علمی این دوره از مسابقات، ارتقای جسارت علمی و رشد نوآوری دانش‌آموزان حائز اهمیت دانست و بیان کرد: شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزی، از دیگر اهداف مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری است.

معاون فناوری پارک علم و فناوری یزد با اشاره به وجود ۳ لیگ هوافضا، نجوم و ابلیکیشن نویسی اندروید برای اولین باردر هفتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی، ادامه داد: این دوره از مسابقات با حضور نمایندگان ۲۲ استان کشور در ۱۲ لیگ برگزار شد.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..