نصب ۱۰۰ دوربین مداربسته برای کنترل سرعت در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رئیس پلیس راهور استان یزد گفت: برای کنترل سرعت و ثبت تخلفات رانندگی ۱۰۰ دوربین مداربسته در مناطق مختلف یزد نصب شده است و این تعداد تا پایان سال نیز افزایش خواهد یافت.

منصور جمشیدی،در جلسه کارگروه تخصصی تشکل‌های مردم‌نهاد مدیریت بحران استان یزد با موضوع نقش سازمان‌های مردم نهاد در ارتقاء فرهنگ ترافیک اظهار داشت: بر اساس تحقیقات انجام شده در ۷۰ درصد تصادفات، مقصر اصلی عامل انسانی است و تنها در ۳۰ درصد عوامل فنی و جاده‌ای دخالت دارند.

وی ادامه داد: سرعت بیش از حد مجاز مهم‌ترین و شایع‌ترین عامل تصادفات و مرگ و میر در حوادث ترافیکی است و در استان یزد نیز بر اساس برآوردهای انجام شده، میانگین سرعت رانندگی در سطح شهر، پنج درصد بیش از سایر نقاط کشور است که این امر خود حادثه‌ساز است.

این مسئول با بیان اینکه تلاش شده با نظارت‌های مستقیم و غیرمستقیم، سرعت تا حدی در سطح شهر کنترل شود، عنوان کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری ۳۵ دوربین در سطح شهر یزد نصب شد و اکنون تعداد دوربین‌ها به ۱۰۰ مورد رسیده و تا پایان سال نیز افزایش بیشتری خواهد یافت.

جمشیدی با بیان اینکه با شعار، حوادث ترافیکی کاهش نمی‌یابد، ضمن دفاع از اجرای طرح نظام‌مند کردن تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین در سطح شهر افزود: با اجرای این طرح، تعداد قابل توجهی از تصادفات و سوانح درون‌شهری استان یزد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهور استان یزد تصریح کرد: برای کاهش تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری، راهنمایی و رانندگی استان یزد اقداماتی را انجام داده که نصب دوربین‌های مداربسته و کنترل سرعت، شناسایی نقاط حادثه‌خیز، به کارگیری ۱۸ اکیپ موتوری در سطح استان برای کنترل عبور و مرور و نصب بنرهای آموزشی در سطح شهر از آن جمله است.

جمشیدی یادآور شد: در یزد زمینه‌های بسیار خوبی از سوی مردم برای پذیرش مباحث فرهنگی از جمله فرهنگ ترافیک وجود دارد که باید از این ظرفیت استفاده شود.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..