تدوین نقشه خطر پذیری مدارس در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ازتدوین سند پیشگیری و نقشه خطر پذیری مدارس استان خبرداد.

عباس دهقان در نشست کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر اظهار داشت : رفتارهای پرخطر مانند استعمال دخانیات، گرایش به خشونت، مصرف مواد مخدر از مهمترین زمینه و مصادیق نگران کننده در حوزه آسیب‌های اجتماعی نوجوانان است.

وی با بیان اینکه آگاهی، نگرش و مهارت‌های صحیح می‌تواند دانش‌آموزان را در زندگی سالم کمک کند، تصریح کرد: یکی از اولویت‌ها در آموزش و پرورش توجه ویژه به زندگی سالم و کمک به مهارت‌ها و توانمندی‌های آنها در برابر رفتارهای پرخطر است و در تلاش هستیم سلامتی را در بین نوجوانان ترویج دهیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های متنوعی که در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش تدوین شده است، خاطرنشان کرد: تدوین سند پیشگیری، نقشه خطرپذیری در مدارس یکی از راههای شناسایی آسیب ها و اولویت بندی آنها و برنامه ریزی جهت آموزش و پیشگیری را دنبال می کند.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی نیزدر ادامه این نشست افزود: تهیه نقشه خطر پذیری  با توجه به محلات و مکان های مختلف ضروری است زیرا هر محل و مکان دارای آسیب های مختص به خود است و در مکان های مختلف آسیب ها متفاوت است .

محمد غفوری از طراحی فرم شناسایی آسیب اجتماعی در ۱۷ بندخبرداد و گفت : برای شناسایی این آسیبها از طریق مدرسه و توسط مدیر و مشاور درمدارس اقدام خواهدشد.

وی همچنین از برگزاری پنجمین دوره جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم در سال تحصیلی جاری، خبرداد و افزود: ترویج شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر و پیشگیری از گرایش به خشونت در بین دانش آموزان از اهداف برگزاری این جشنواره است.

غفوری تصریح کرد :  این جشنواره با موضوعات شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پر خطرو با محوریت پیشگیری از گرایش به مصرف دخانیات ، پیشگیری از گرایش به سوء مصرف مواد و پیشگیری از گرایش به خشونت برگزار می شود.

وی افزود: جشنواره نوجوان سالم در مقطع متوسطه در قالب مقاله، عکس ،فیلم کوتاه ، نقاشی، طراحی و نشریه دیواری ، شعر، ایده پردازی و نرم افزارودر دوره تحصیلی ابتدایی در قالب نقاشی و انشاء برگزار می شود.

پانا

بخش نظردهی بسته شده است..