نقش مهم رسانه‌ها در ارتقاء فرهنگ ترافیک در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: رسانه‌های مکتوب، مجازی و صدا و سیما نقش بسیار مهمی در ارتقاء فرهنگ ترافیک در جامعه بر عهده دارند.

مجید جوادیان‌زاده در جلسه کارگروه تخصصی تشکل‌های مردم‌نهاد مدیریت بحران استان یزد با موضوع نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در ارتقاء فرهنگ ترافیک اظهار داشت: تصادفات و حوادث مربوط به آن از ابعاد گوناگون فرهنگی و اجتماعی قابل بررسی است و خبرنگاران می‌توانند با تولید محتوا و گزارش در این زمینه، به افزایش فرهنگ ترافیک به ویژه در بین جوانان کمک کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه آمار استان یزد در تصادفات به ویژه تصادفات درون‌شهری نسبت به کشور بالا است و هر سال شاهد جان باختن و مصدوم شدن تعداد زیادی از همشهریان خود در سطح استان هستیم.

جوادیان‌زاده افزود: برای اینکه فرهنگ ترافیک در جامعه نهادینه شود، دستگاه‌های دولتی به تنهایی نمی‌توانند به حل این مسئله بپردازند و باید برای ارتقاء فرهنگ ترافیک، تمام دستگاه‌های دولتی، روحانیون، سازمان‌های مردم‌نهاد و رسانه‌ها به این حوزه ورود پیدا کنند.

به گزارش فارس، در این جلسه هر یک از نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه مدیریت بحران به بیان دیدگاه‌های خود برای افزایش فرهنگ ترافیک در استان یزد پرداختند.

۲۳ تا ۲۹ آبان‌ماه به عنوان هفته ایمنی راه‌ها و مسئولیت‌های ما تعیین و نامگذاری شده و این نشست به این منظور برگزار شده است.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..