امام جمعه ابرکوه:

اقدام دولت در پرداخت وام خودرو عین بی‌تدبیری بود

دولت سیستم بانکی را موظف به پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی برای آب کردن بیش از 120 هزار خودروی مانده در انبارها کرد و این اقدام عین بی‌تدبیری دولت بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) امام جمعه ابرکوه با اشاره به پرداخت تسهیلات خودرو به مردم توسط دولت گفت: دولت سیستم بانکی را موظف به پرداخت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی برای آب کردن بیش از ۱۲۰ هزار خودروی مانده در انبارها کرد و این اقدام عین بی‌تدبیری دولت بود.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نمازجمعه ابرکوه با اشاره به حوادث رخ داده در پاریس بیان کرد: پس از حمله داعش به دفتر مجله «شارلی ابدو» در پاریس که در اثر آن ۱۷ نفر به کام مرگ رفتند، دوباره پاریس شاهد عملیات‌های همزمان تروریستی در رستوران و سالن کنسرت و ورزشگاه با ۱۵۳ کشته و بیش از ۲۰۰ زخمی بود که گرچه این جنایت هولناک بود اما غربی‌ها چنان دنیا را با فریاد تظلم لرزاندند که گویا این جنایت نخستین جنایت بزرگ صورت گرفته بود که جامعه جهانی را داغدار کرده این در حالی است که چند روز قبل از آن، همین جنایتکاران مولود آمریکا و فرانسه در بیروت جنایتی مانند همین اقدام تروریستی را انجام دادند.

حسینی ادامه داد: چون در آنجا جمع زیادی از مسلمانان به شهادت رسیدند، برای غربی‌ها مهم نبود که آن را محکوم کنند بلکه رسانه‌های استکباری با لحنی جانبدارانه از آن یاد کردند و آن را جنگی داخلی به حساب آوردند.

خطیب جمعه ابرکوه ادامه داد: فرانسه، انگلیس، آمریکا و ارتجاع عرب، بی‌خودی جامه خود را چاک نزنند زیرا همگان می‌دانند که اینها خود طراحان بازی و حامیان داعش هستند و از طرفی میزبان همسنگران آنها یعنی منافقان و عناصر تکفیری به شمار می‌آیند.

وی اضافه کرد: امروز آنها پاچه اربابان خود را گرفتند و این کشورها دیروز بادی را کاشتند که امروز برایشان طوفان به ارمغان آورده است و از نظر ما این مسئله از مصادیق مکر الهی در قبال مکر ضعیف بشری است.

* بسیج در سراسر دنیای اسلام گسترده شده است

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفان و گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: هر لحظه از عمر بسیج تاکنون منشأ آثار و خیرات و برکات زیادی بوده است که حفظ و صیانت انقلاب در مصاف با ضد انقلاب، در رویارویی با دشمن در جنگ هشت ساله تحمیلی، مقابله با جریان کور نفاق و جریان فتنه و دفع تمام دسیسه‌های دشمن، نمود این ثمرات است.

وی تأکید کرد: بسیج با میدان‌داری خود این اجازه را نداد که انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد و در شرایط فعلی نیز باید به عنوان دژ مستحکم انقلاب با نفوذ دشمن و آسیب‌های اجتماعی مبارزه کند و یار و مددکار دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

حسینی اضافه کرد: بسیج نشان داده که به راستی شجره طیبه‌ای است که شاخ و برگ رحمت و برکتش امروز در جهان اسلام گسترانده شده است.

خطیب جمعه ابرکوه ادامه داد: اگر در سوریه خط مقاومت سقوط نکرد، اگر در عراق گروه داعش نتوانست پیشروی دلخواه خود را داشته باشد و اگر در جهان اسلام، دشمن خود را ناکام می‌بیند همه و همه به برکت بسیج است.

وی با بیان اینکه ساختار بسیج بر اساس تفکر الهی شکل گرفته که موفق شده است به عنوان بزرگترین مؤلفه قدرت در ایران اسلامی نقش‌آفرینی کند، افزود: علت این مسائل این است که بسیج مطابق نیازها و ضرورت‌های زمان حرکت می‌کند و در هر نقطه از جهان با لبیک به ندای ولایت و رهبری درخشش خود را به رخ می‌کشد.

* در طرح حمایت از خودروسازان شائبه وجود دارد

امام جمعه ابرکوه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در طرح حمایت از خودروسازان و وامی که برای خرید خودرو اختصاص داده شد، شائبه وجود دارد، گفت: در هفته گذشته و در اجرای سیاست به ظاهر مقابله با رکود اقتصادی، شاهد رونق یافتن بازار خودرو بودیم که منافع عمده غول‌های اقتصادی کشور را در بر داشته است که به رغم تذکرات چندین ساله مردم و مسئولان، سردمداران آنها حاضر نشدند تا محصولات خود را به کیفیت مطلوب برسانند یا به قیمت عادلانه‌تر بفروشند.

وی افزود: دولت تدبیر و امید، اولویت خود را به فریادرسی آنان که شائبه ذی‌نفع بودن بعضی عناصر کلیدی و نافذ در کار آنان وجود دارد، اختصاص داد و سیستم بانکی را موظف به پرداخت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی برای آب کردن بیش از ۱۲۰هزار خودروی مانده در انبار کرد.

حسینی ادامه داد: دولت بر کورتر کردن گره ترافیک افزود، افزون شدن آلودگی‌های نفسگیر هوا در کلانشهرها را تضمین کرد و به گفته کارشناسان، طرحی را اجرا کرد که تورم را مضاعف خواهد کرد و البته اقدام دولت عین بی‌تدبیری است.

وی با طرح سئوال از دولت گفت: برای ما جای سئوال است که چرا اهمیت رسیدن به سودخواهی کلان ثروتمندان با وام بیت‌المال بیشتر است از نجات میلیون‌ها جوان مانده در صف وام ازدواج برای رفتن به خانه بخت یا دادن اندک تسهیلات به نیازمندان ناتوانی است که برای دریافت آن جان به لب می‌شوند.

فارس

 

بخش نظردهی بسته شده است..