۳هزار و ۲۰۰کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: درحال حاضر سه هزار و ۲۰۰ کتابخانه عمومی در سطح کشور وجود دارد.

به گزارش تابناک یزد،اسماعیل جانعلی پورافزود: از مجموع از کتابخانه های عمومی دو هزار ۳۰۰ باب آن نهادی و مابقی به صورت مشارکتی اداره می شوند.

وی تعداد اعضای کتابخانه های یاد شده را دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیان کرد و اظهار کرد: بخش قابل توجهی از این اعضا را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند.
جانعلی پور همچنین تعداد کارکنان نهاد کتابخانه های کشور را شش هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: بخش زیادی این افراد، فارغ التحصیلان رشته کتابداری هستند.
مدیر کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور از راه اندازی مجمع خیرین کتابخانه ساز در استانهای کشور خبر داد و گفت: خیرین باید در کنار مدرسه ، بیمارستان و مسجد و غیره به امر ساخت کتابخانه هم توجه داشته باشند.
جانعلی پور با بیان اینکه برای شادابی ، نشاط و زیباسازی محیط کتابخانه ها برنامه های در نظر داریم گفت: اکنون بخش کودک در کتابخانه ها در کشور راه اندازی شده است.
وی در ادامه برگزاری ۱۵۰ نشست کتابخوان در کشور خبر داد و گفت: در سالجاری تاکنون ۲۵۰ نشست برپا شده است .
جانعلی پور در ادامه با اشاره به جایگاه و اهمیت کتاب گفت: کتاب ضمن آشنایی با فرهنگ ها در ماندگاری فرهنگهای مختلف نقش بسزایی دارد.
وی با اشاره به اینکه کتاب زیر بنای مولفه توسعه است افزود: پرداختن به کتاب در عصر امروز تنها راه نجات افراد از معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی است.
جانعلی پور اظهار کرد: کتاب حاصل تجربه نسلهای مختلف است و امروز ضروری ترین برای شاخص های متعدد توسعه پرداختن به مقوله کتاب و کتابخوانی است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..