امام جمعه اردکان خطاب به رسانه های دروغ پراکن:

خبرنگاران از انتشار اطلاعات نادرست خودداری کنند

امام جمعه اردکان گفت: خبرنگاران باید نقد منصفانه را در اولویت فعالیت های اطلاع رسانی و خبری خود قرار دهند و از انتشار اخبار و اطلاعات نادرست خودداری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر در جلسه شورای فرهنگ عمومی اردکان افزود: چون در انتخابات حساسیت ویژه ای وجود دارد گاهی گله ها مطرح و برخی سوء برداشت ها از رسانه انجام می شود .

وی اضافه کرد: ما قدردان خبرنگاران و اصحاب رسانه هستیم چرا که رسالت اطلاع رسانی و پوشش دادن به اخبار را بر عهده دارند .
امام جمعه اردکان با بیان اینکه هر انسانی درهر زمان و مکانی باید انصاف را رعایت کند تصریح کرد: از وظایف یک خبرنگار این است که از صحت وسقم خبر آگاهی یافته و از نقل قول ناقص جلوگیری کند.
شاکر با اشاره به اینکه اگر هرانسانی خود را به جای مسئول مربوطه بگذارد و شرایط را درک کند منصفانه تر می تواند به انتقاد بپردازد، اظهار کرد: به دور از انصاف است وقتی کسی کاندیدای انتخابات بشود با بداخلاقی ها و بی حرمتی از سوی اطرافیان روبرو شود.
وی ادامه داد : چنانچه برخی احساس می کنند همراهی با برخی مسوولان نشان از تایید و تبلیغ در این برهه زمانی از فرد کاندیدا می باشد که این خلاف واقع و به دور از انصاف است.
فرماندار اردکان نیز دراین جلسه با گرامیداشت هفته بسیج افزود: بسیج نه تنها درایران بلکه در جهان اثارش مشهود است و همه مردم جهان به این مساله پی برده اند که بسیج در مقابل استکبار و مزدوران ایستادگی می کند .
حسین اسماعیلی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که این روزها بسیار مهم جلوه می دهد بحث انتخابات است که انتظار می رود که قانون مند و بر اساس ضوابط موجود برگزار شود تصریح کرد: متاسفانه برخی مواقع در سطح شهرستان مشاهده می شود که برخی سایت ها و شبکه های مجازی اخلاق رسانه ای را کمتر مدنظر قرار داده و به راحتی به توهین و افترا دست می زنند .
وی اظهار داشت: شایعه پراکنی ، آبروریزی و رواج دروغ با مسایل دینی ما نیز مغایر بوده و باید نزد پروردگار پاسخگو باشند .
فرماندار اردکان با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی برخورد جدی با خاطیان خواهد داشت افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه باید به اصل اخلاق رسانه ای توجه داشته باشند.
وی گفت: روزنامه ها، رسانه ها، افراد و گروه هایی که دارای تریبون هستند باید بدانند که حق سوءاستفاده از این قدرت را ندارند گرچه متاسفانه برخی روزنامه ها، سایت ها و حتی وبلاگ هایی که مثل قارچ روییده اند براحتی به افراد توهین می کنند و همواره در مقام افترا و شایعه پراکنی هستند و حتی آن هنگام که دستگاه قضایی بر حسب وظیفه قانونی خود به برخورد با این متخلفان می پردازد طلبکارانه اعلام می کنند که چرا دستگاه قضایی برخورد می کند.
در اردکان ۸ نشریه مجوز رسمی ازسوی وزارت ارشاد واسلامی دارد و این شهرستان بیشترین تعداد سایت و وبلاگ خبری را از آن خود کرده است که هیچ کدام مجوز رسمی ندارند .
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..