آیت‌ الله مکارم: آمار اعتیاد وحشتناک است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: مراکز رسمی آمار و اعداد وحشتناکی در خصوص اعتیاد مردان و زنان و کودکان ارایه می‌دهند و امروز مساله اعتیاد یک مشکل بزرگ است.


این مرجع تقلید در درس فقه خود در مسجد اعظم گفت: فردا به روایتی شهادت امام حسن(ع) و بر اساس روایت دیگری تولد امام هفتم(ع) است، البته برخی بیان کرده‌اند که تولد امام هفتم در ماه ذی الحجه است ولی روزی برای این مساله انتخاب نکرده‌اند.

وی افزود: ولی به هر حال چون سنت بر این بوده است که مساله شهادت ترجیح داده می‌شود ما نیز در این روز عزاداری برپا می کنیم و باید دعا کنیم که اربعین در پیش، از اربعین پربرکت و بدون مشکلی باشد.

وی گفت: امام حسن عسکری(ع) بیان کردند که پرورش و تادیب کردن انسان جاهل و انسان معتاد به عادت سوء، همانند معجزه است و کار بسیار مشکلی است، این حدیث دو پیام دارد که اولین آن این است که تربیت انسان جاهل بسیار مشکل است و باید در این راه صبر کنیم.

این مرجع تقلید بیان کرد: همچنین برگرداندن یک معتاد در یک عادت بسیار سنگین است و نباید خسته شویم، باید با ادامه و پیگیری این مشکل حل شود، در این زمینه باید تلاش بسیاری انجام داد و وقت زیادی گذاشت، در زمان حضرت نوح(ع) در ۹۵۰ سال حدود ۸۰ نفر ایمان آوردند، یعنی ایشان برای هر کدام از این افراد، ۱۲ سال زحمت کشیدند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی اظهار کرد: روحانیون، علما، مربیان و معلمان باید در مسایل تربیتی دارای استقامت و صبر باشند زیرا اگر نباشند به هیچ جایی نمی‌رسند، از صبر و تحمل پیامبر و اولیای الهی باید درس بگیریم.

وی گفت: مراکز رسمی اعداد وحشتناکی در خصوص اعتیاد مردان و زنان و کودکان می‌دهند. پیشگیری از درمان بسیار کم هزینه‌تر، راحت‌تر و بهتر است.

این مرجع تقلید اظهار کرد: این مساله، به یک مساله سیاسی مبدل شده است زیرا دشمن می‌داند که اگر این مردم به اعتیاد آلوده شوند دیگر آنها به کفن پوشان میدان جنگ تبدیل نخواهند شد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: در تاریخ، جنگی به نام جنگ افیون داریم که این جنگ بین ماموران انگلیسی و مردم چین واقع شد، مردم چین مشاهده کردند که یک عده در بین مردم تریاک مجانی عرضه می‌کردند و تحقیق کردند و فهمیدند که این ماده، مخدر است و می‌خواهند مردم را معتاد کنند و چین را نیز مستعمره کنند، آنها بیدار شدند و در مقابل آنها ایستادند و جنگی به نام افیون را در مقابل انگلیسی‌ها به راه انداختند.

این مرجع تقلید بیان کرد: اسراییل با اینکه زمین کمی در اختیار دارد، بخشی از زمین‌های کشاورزی خود را برای کشت خشخاش اختصاص داده است که رایگان در بین مردم توزیع کنند ولی جوانان حزب الله اجازه ندادند که این نقشه عملی شود و بلایی بر سر اسراییل آوردند که در تاریخ ثبت شد و کسی نیز آن را باور نمی‌کرد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی اظهارکرد: مسئولان باید تلاش کنند و رسانه‌ها نیز باید کار فرهنگی کنند و علما و اهل علم نیز در این زمینه کار فرهنگی کنند تا نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کنند.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..