جایزه برتر کشور در حوزه بازآفرینی شهری به یزد رفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) طرح "مجموعه مسکونی همسایگی کویر" از استان یزد موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه بالاترین جایگاه در سطح ملی در حوزه بازآفرینی شهری شد.

شورای علمی و هیات داوران نخستین رویداد "جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری"، برگزیدگان بالاترین جایگاه در سطح ملی درحوزه بازآفرینی شهری را به جامعه علمی و مدیریتی کشور معرفی کرد.


هدف از این اقدام نیز شناسایی و تقدیر از تجاربی است که اثراتی آشکار و ملموس در بافت‌های شهری و بهبود کیفیت زندگی مردم داشته‌اند.

طرح "مجموعه مسکونی همسایگی کویر" شامل ۶۱ واحد مسکونی با زیربنای ناخالص۸۵۰۰ متر مربع ، زیربنای مفید ۵۳۳۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۴۶۰۰ متر مربع ،در قالب دو طبقه مسکونی و یک طبقه رفاهی واقع در محله نظرکرده واقع در بافت تاریخی یزد، موفق به احراز رتبه نخست این مسابقه شد.

"مجتبی فرهمند" عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد طراح این طرح است و طرح مذکور با هدف مسکونی سازی بافت تاریخی و ممانعت از تخلیه بافت قدیمی یکی از کهن‌ترین شهرهای تاریخی دنیا اجرا شده است و اولین تجربه مجموعه‌سازی در بافت تاریخی یزد محسوب می‌شود که در حال حاضر ۶۰ خانوار یزدی در این مجموعه سکونت دارند.

براساس این گزارش در مراسمی که در سالن معلم کتابخانه ملی تهران برگزار شد، وزیر راه و شهرسازی جوایز برگزیدگان اول تا سوم این مسابقه را اهدا کرد.

گفتنی است؛ این جایزه ملی که به عنوان اولین جریان فرهنگی در حوزه بازآفرینی شهری مطرح شده است، در میان جوایز مشابه بالاترین جایگاه را در سطح ملی دارد.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..