یک مقام مسئول:

۱۰ درصد از بانوان فعال اجتماعی استان یزد جویای کارند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: در حال حاضر 20 درصد از زنان استان فعال اجتماعی به شمار می‌روند که از این تعداد 10 درصد آنها با وجود تقاضا و تمایل خود بیکار هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) فخرالسادات خامسی هامانه، در نشست دوره‌ای مشاوران و نمایندگان بانوان دستگاه‌های اجرایی استان یزد اظهار داشت: حضور زنان در آموزش عالی و دانشگاه‌ها رشد چشمگیری داشته و این حضور بانوان و دختران یزدی می‌تواند زمینه رشد شاخص‌های توسعه استان در عرصه‌های مختلف را فراهم کند.

وی افزود: متاسفانه برای اشتغال بانوان با موانع جدی فرهنگی و اجتماعی روبه‌رو هستیم و در بسیاری از موارد با نگاه جنسیتی که وجود دارد، شایستگان به کار گرفته نمی‌شوند.

خامسی هامانه با تبریک به خاطر موفقیت دانش‌آموزان یزدی در قبولی کنکور سراسری و ۲۲ سال صدرنشینی آنها تصریح کرد: خوشبختانه در کنکور سراسری امسال از بین ۱۳ هزار و ۴۸ داوطلب کنکور، ۷ هزار و ۴۱۷ نفر را دختران را تشکیل می‌دادند که این حضور ۵۷ درصدی آنها نشان می‌دهد تا چه اندازه توان علمی دختران ما بالا است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد ادامه داد: این ظرفیت بالای علمی دانش‌آموزان استان، مسئولیت همه ما را در زمینه مباحث علمی و پژوهشی سنگین‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه موفقیت دانش‌آموزان یزدی در کنکور سراسری و تداوم آن بدون تعامل و همدلی والدین و خانواده دانش‌آموزان امکان‌پذیر نبوده است، اظهار داشت: این هماهنگی و همدلی می‌تواند یک الگوی موفق برای ارتباط دو سویه دولت و ملت در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت باشد.

خامسی هامانه در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: استان یزد زنان و دختران توانمند، عالم، فعال و کارآمد بسیاری دارد که شایسته است مسئولان استان در برنامه‌ریزی‌های خود برای پیشرفت و توسعه استان از این ظرفیت بالقوه استفاده کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد بیان کرد: روز ۲۵ نوامبر از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی محو خشونت علیه زنان نامگذاری شده و لازم است برای داشتن جامعه‌ای سالم به زنان و دختران خود در این زمینه آموزش‌های لازم را ارائه دهیم.

وی ادامه داد: در نگاه اول ممکن است تصور کنیم که خشونت علیه زنان تنها به آسیب‌های جسمی و آزارهای جنسی خلاصه می‌شود اما حتی ممانعت از تحصیل زنان و دختران نیز نمونه‌هایی بارز از خشونت علیه زنان است.

خامسی هامانه، خشونت‌های نگاهی و رفتاری،‌ خرید و فروش زنان و دختران، تن‌فروشی اجباری و … را از دیگر مصادیق خشونت علیه زنان عنوان کرد.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: برای داشتن یک جامعه سالم و پویا باید به نقش اجتماعی زنان توجه شود و آنها را در حوزه‌های مختلف فرهنگی،‌ اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مشارکت دهیم.

علی دهقان تصریح کرد: رفتار مذهبی و مادرانه زنان ما می‌تواند جامعه را به سمت سلامت سوق دهد و لازم است در برنامه‌ریزی‌های خود برای ارتقاء نقش مادرانه زنان،‌ تدبیری مناسب اندیشیده شود.

وی زنان را رهبران اولیه هدایت فکری،‌ اعتقادی و عاطفی جامعه دانست و تصریح کرد: وظیفه اصلی زنان در جامعه حفظ اساس و بنیان مهم‌ترین نهاد اجتماع یعنی خانواده است.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..