فرماندار یزد:

برپایی بیمارستان صحرایی تمرینی برای مقابله با بحران ها ی احتمالی

جلسه هماهنگی برپایی سومین بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق تخصصی شهدای جامعه پزشکی استان یزد صبح امروز با حضور فرماندار یزد، فرمانده سپاه الغدیر استان، معاونین فرمانداری و جمعی از مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان یزد در محل ورزشگاه شهدای حسن آباد مشیر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)، " محمود شاکری شمسی " در این جلسه با تقدیر از بسیج جامعه پزشکی استان برای برپایی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی صحرایی در شهرستان یزد برای دومین سال پیاپی اظهار داشت: براساس آمار اعلام شده از سوی مسئولین ذیربط این نوع ایده و خدمت توفیقاتی را داشته و هر سال بر تعداد مراجعین و متخصصین که ارائه خدمت می کنند،‌ افزوده شده است.

فرماندار یزد افزود: در سال گذشته در روستای محمد آباد بخش مرکزی ، مردم استقبال خوبی را از این طرح داشته و از مزایای خدمات بهداشتی و درمانی رایگان  و با کیفیتی که از سوی بسیج ارائه شد، بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف این طرح خدمت رسانی به عمومی مردم است گفت: موضوع تمرین  و آمادگی برای مقابله با حوادث و بحران های احتمالی که در کشور رخ می دهد، از جمله مواردی است که با برپایی بیمارستان صحرایی محقق می شود.

" شاکری شمسی" تصریح کرد: با توجه به اقلیم ایران از ۴۱ نوع حوادث طبیعی ، قریب به ۳۱ مورد آن در کشور ما احتمال وقوع آن هست.

 فرماندار یزد در پایان خاطرنشان ساخت: خوشبختانه با همراهی و تعامل بسیار خوب مجموعه مدیران شهرستان و سپاه الغدیر از چند روز قبل عملیات اجرایی این بیمارستان آغاز شده و در این مدت کلیه دستگاه های اجرایی شهرستان تمام توان و امکانات خود برای برپایی شایسته این بیمارستان به کار بسته اند.

در این جلسه معاون اجرایی سپاه الغدیر و مسئول بسیج جامعه پزشکی استان گزارشی از اقدامات انجام شده تا کنون را ارائه نمودند.

گفتنی است سومین بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق تخصصی شهدای جامعه پزشکی به مناسبت هفته بسیج از روز دوشنبه دوم آذرماه افتتاح و تا روز جمعه به مدت پنج روز در محل جنب ورزشگاه شهدای منطقه حسن آباد مشیر ادامه خواهد داشت.

در این بیمارستان خدمات ویزیت، جراحی، دندانپزشکی، آزمایشگاه،‌ داروخانه،‌ فیزیوتراپی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، مشاوره و کلاس های آموزشی با شعار " ژنتیک، الگوی زندگی سالم،‌ امداد، نجات و بهداشت " به صورت رایگان انجام خواهد شد.

بخش نظردهی بسته شده است..