آیین مذهبی روستای توت یک پدیده اجتماعی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) نماینده مردم اردکان با بیان این که آیین مذهبی روستای توت در این شهرستان به یک پدیده اجتماعی تبدیل شده است، خواستار هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از تبدیل آن به یک حرکت ضد اجتماعی شد.

"محمدرضا تابش" در نشستی که به منظور پیگیری مشکلات و هماهنگی لازم برای هرچه بهتر برگزار شدن آیین عزاداری دهه آخر صفر در روستای توت برگزار شد، اظهار کرد: آیین مذهبی روستای توت به واسطه علاقه مردم به ائمه اطهار(ع) و حفظ فرهنگ دینی و مذهبی خود به پدیده‌ای اجتماعی تبدیل شده است.

وی در ابن رابطه تاکید کرد: حضور چند ۱۰ هزار نفر از مردم مناطق مختلف استان در یک بازه زمانی کوتاه در این روستا، نشان از دلبستگی خاص مردم به این مراسم‌های دینی دارد لذا باید سعی شود هماهنگی بیشتری بین دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری هر چه باشکوه تر آیین‌های عزاداری در این روستا صورت گیرد تا این پدیده به حرکتی ضد اجتماعی تبدیل نشود.

نماینده مردم اردکان با تاکید بر مشارکت حداکثری مردم در برپایی این مراسم معنوی، گفت: برنامه‌ی دستگاه‌های فرهنگی شهرستان نیز باید در بعد محتوایی و فرهنگی این مراسم عزاداری و تعزیه‌خوانی، تقویت شود و از ورود برخی پیرایه‌ها و بدعت‌ها و کارهای کلیشه‌ای در این مراسم‌ها جلوگیری و پرهیز شود.

در این نشست که با حضور جمعی از مدیران کل استان و معاونین آنها، شهردار و روسای ادارت شهرستان و مردم حاضر در این روستا برگزار شد، پس از جمع‌بندی نیازهای روستا و درخواست های مردم، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

پیش‌بینی اعتبار ۸۰ میلیون تومانی برای آثار تاریخی روستا، برنامه‌ریزی برای حضور گردشگران جهت معرفی هر چه بهتر مراسم ملی تعزیه‌خوانی، تعیین جلسه مشترک برای تعیین حدود جدید روستا، تفکیک و واگذاری محدوده جدیدی از زمین‌ها، پیگیری مشکل سنددار شدن برخی از خانه‌ها از طریق منابع طبیعی، استقرار پست برق سیار و اعزام اکیپی برای حل مشکل روشنایی روستا، به‌سازی، ایمنی و خط‌کشی بخشی از مسیر ارتباطی تا قبل از شروع مراسم، افزایش آبرسانی به روستا توسط شهرداری و انجام چند برنامه فرهنگی در روستا از جمله تصمیمات این نشست بود.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..