برگزاری مسابقه روز جهانی شهرسازی در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد از برگزاری مسابقه روز جهانی شهرسازی برای عموم شهروندان به ویژه دانشجویان خبر داد.
به گزارش همشهری «مهدی فعالی» افزود: این مسابقه به مناسبت گرامیداشت این روز در ۳ موضوع «تبدیل شهر یزد به شهر انسان محور»، «تخلفات ساختمانی در شهر یزد از دید شهرسازی» و «سیمای و منظر شهری یزد» برگزار می‌شود. به گفته وی متقاضیان برای شرکت در این مسابقه باید به ۶ سوال مطرح شده در این ۳ محور در قالب ۵۰۰ کلمه پاسخ دهند و آن را از طریق پایگاه اینترنتی معاونت شهرسازی به آدرس www.shahrsazi.yazd.ir به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.
این مسئول با تاکید بر این‌که فضای شهری فضایی عمومی است که در آن تعاملات اجتماعی روان است، گفت: سوالات محور اول مسابقه شامل «مهم‌ترین راهکارهای اجرایی برای تبدیل شهر یزد به شهر انسان محور» و «بهترین فضای شهری یزد با ذکر محل و دلایل» است. وی سوالات مربوط به محور تخلفات ساختمانی در شهر یزد را نیز معرفی «مهم‌ترین تخلفات ساختمانی شهر یزد از دید شهرسازی» با ذکر آدرس این نقطه و همچنین دلایل انتخاب آن بیان کرد.
فعالی گفت: شرکت کنندگان در محور سوم یعنی سیما و منظر شهری نیز باید زیباترین و زشت‌ترین منظر شهری یزد را با ذکر محل و دلایل انتخاب معرفی کنند. وی ادامه داد: یکی دیگر از سوالات این محور نیز معرفی مهم‌ترین قوانینی است که باید برای ارتقای سیما و منظر شهری یزد وضع شود.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد گفت: پاسخ به سوالات محور سوم باید با ارسال تصویر از مناظر زیبا و زشت شهری همراه باشد. وی با بیان این‌که هر شرکت کننده مجاز به انتخاب تعداد سوالات و پاسخگویی به آنها است، اظهار کرد: پاسخ سوالات باید تا ۱۷ آذرماه به معاونت شهرسازی شهرداری یزد ارسال شود.
فعالی گفت: این مسابقه با همکاری شهرداری، دانشگاه یزد، دانشگاه آزاد و انجمن علمی دانشجویان شهرسازی برگزار می‌شود و به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

بخش نظردهی بسته شده است..