کتابخانه دیجیتال فعال می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) امکان ایجاد کتابخانه های دیجیتال و امانت گیری کتاب به صورت دیجیتال بزودی از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور فراهم می شود.


محمد اله یاری، معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی افزود:پیش تر نهاد تلاش هایی را در زمینه فضای مجازی کرده است، مثل شبکه کتابخوان حرفه ای که نقاط قوت و ضعفی در آن وجود دارد.

به گزارش ستاد هفته کتاب ،وی با اشاره به اینکه سیاست اصولی نهاد جلوگیری از آمارسازی و ارائه آمارهای کاذب یا برگزاری مسابقاتی است که کتابخوانی به معنای واقعی در آن اتفاق نمی افتد ، اظهار داشت :نهاد تلاش می کند تجربه شبکه کتابخوان حرفه ای را به یک تجربه موفق تری تبدیل کند.

اله یاری تاکید کرد:بر همین اساس قرار است تعدادی از کتاب هایی که وارد حوزه عمومی شده را جمع آوری کرده یا نهاد، کتاب هایی را که می تواند امتیازش را از ناشر بخرد، خریداری کند.

معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد افزود:با فراهم ساختن زیرساخت ها و حفظ حقوق مالکیت معنوی ناشر و نویسنده، به زودی امکان ایجاد کتابخانه های دیجیتال و امکان امانت گیری کتاب به صورت دیجیتال فراهم می شود.

هفته کتاب از ۲۳ آبان تا یک آذر ماه است .

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..