۱۰درصد شهروندان ابرکوهی عضو کتابخانه هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رییس اداره کتابخانه های عمومی ابرکوه گفت: هم اکنون ۱۰ درصد جمعیت این شهرستان در کتابخانه های عمومی عضویت دارند که این میزان در افق ۱۴۰۰ به ۳۰درصد خواهد رسید.

قاسم برزگر اظهار کرد: در یکسال گذشته ۹۰ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب به اعضای کتابخانه های عمومی از طریق هفت کتابخانه با عناوین و موضوعات مختلف به امانت داده شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر به کتابخانه های شهرستان ابرکوه مراجعه کرده و از خدمات کتابخانه های این شهرستان مانند سالن مطالعه، عضویت، کتاب من، اینتر نت، نمایه نشریات بهره مند شده اند.
برزگر بابیان اینکه درکتابخانه های عمومی این شهرستان ۷۲ هزار و ۱۰۰ جلد کتاب وجود دارد ادامه داد: این شهرستان دارای هفت باب کتابخانه است که به ازای هر هفت نفر یک کتابخانه دایر است.
رییس اداره کتابخانه های عمومی ابرکوه از تخصیص نیم درصد بودجه شهرداری های ابرکوه و مهردشت به کتابخانه ها خبرداد و تصریح کرد: شهرداریها ۱۰۰درصد به تعهدات خود عمل کردند.
این مسول ادامه داد: از خبرنگاران فعال عرصه کتاب ،کتابخوانها، کتابداران ، معلمان ونویسندگان حوزه کتاب وهمچنین عظیمه اکرمی ابرکوهی کتابدارنمونه کشوری در هفته کتاب قدردانی می شود.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..