خاتم صاحب پتروشیمی می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیر کل حفاظت محیط زیست یزد گفت: ایجاد پتروشیمی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در خاتم پس از اخذ مجوزهای لازم اجرایی می شود.

حسین سادات موسوی افزود: ابتدا باید موقعیت مکانی مورد تائید قرار گیرد که با پیگیری های فرماندار، مکان جدیدی برای اجرای این طرح و با فاصله منطقی از مکان قبلی پیشنهاد شده که این کار را راحت تر می کند.

وی اظهار داشت: استان یزد از نظر زیست محیطی از تنوع خوبی برخوردار است و اکوسیستم این شهرستان نیز به عنوان یکی از اکوسیستم های برتر به شمار می آید.
وی خاطرنشان کرد: با تدابیری که در سیاست دولت تدبیر و امید اتخاذ شده استفاده از این جاذبه ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی بیان کرد: این شهرستان به لحاظ تنوع زیست محیطی در استان یزد منحصر به فرد می باشد.
سادات موسوی همچنین از مقامات قضایی شهرستان جهت همکاری و تعامل خوب با محیط زیست قدردانی کرد.
در ادامه، فرماندار خاتم با اشاره به اینکه باید قدر گنجینه های زیست محیطی را در خاتم بدانیم افزود: باید میراث معنوی خاتم پاس داشته شود ولی بعضی اوقات در برخی از شهرستان های استان از تصاویر و نماد های زیست محیطی خاتم با نام جعلی استفاده می شود که باید از این اقدام جلوگیری شود.
محمد زاده رحمانی تصریح کرد: خاتم به دلیل عدم ایجاد و توسعه صنایع دارای بالاترین نرخ بیکاری می باشد که امید است با ایجاد صنایع جانبی و تکمیلی بخش کشاورزی همچنین به بهره برداری رسیدن واحدهای صنعتی در حال احداث مشکل بیکاری رفع شود.
وی یادآور شد: این شهرستان شکارچی ندارد و تعامل مردم و محیط زیست در حد عالی می باشد که امیدواریم با جذب سرمایه گذار و بخصوص سرمایه گذار علاقه مند به پرورش تجاری هوبره، مردم بتوانند از برکات اقتصادی حیات وحش بهره مند شوند.
فرماندار خاتم در ادامه سخنانش خواستار توجه بیشتر به اکوتوریسم شهرستان و ایجاد بخش هایی از جمله باغ پرندگان و موزه جانور شناسی در راستای جذب توریسم در جنوب غربی استان شد.
د ر پایان این نشست رضا ملا محمد علیان به عنوان سرپرست جدید اداره حفاظت محیط زیست شهرستان معرفی شد.
نامبرده مسئولیت ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان های مهریز و اردکان را در کارنامه خود دارد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..