استاندار یزد:

فضای شهری یزد نشاط لازم را ندارد

استاندار با بیان این که فضای شهری یزد نشاط لازم را ندارد، گفت: ضروری است برای افزایش نشاط اجتماعی و طراوت چهره‌ی شهر قدم برداریم تا مردم از رفت‌ و آمد در شهر احساس لذت بیشتری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) "سید محمد میرمحمدی" همچنین تاکید کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های استان، توسعه فضای سبز و نشاط‌آور برای مردم است و طبق گفته شهردار یزد در سال گذشته به فضای پارک‌های شهری، ۵۰ هکتار اضافه ‌شده است.

وی متذکر شد: باید نیازهای مردم در حوزه شهری را شناسایی و رفع کنیم و تمام تلاشمان این باشد که روحیه برادری و تعامل در استان و جامعه حاکم شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان که در نشست هم‌اندیشی با اعضای شورای اسلامی استان سخن می‌گفت، عنوان کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید، همفکری، تعامل و هم‌اندیشی مناسبی بین شوراهای اسلامی و مسئولان انجام‌شده و در شوراهای اسلامی یک نگاه قانونی در راستای خدمت به مردم حاکم شده است و دیگر شاهد برخی مجادله‌های بی‌فایده نیستیم.

وی ادامه داد: شایسته است که اعضای شوراهای اسلامی آشنایی جامعی نسبت به وظایف شوراها داشته باشند و در چارچوب وظایف قانونی خود برای خدمت بیشتر به مردم تلاش کنند.

میرمحمدی افزود: در استان یزد تعامل خوبی بین مسئولان مختلف وجود دارد و به فرمانداران نیز یادآوری شده که تعامل مؤثرتری با شوراهای اسلامی شهر و روستا داشته باشند.

وی تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم از تمام ظرفیت‌های خارج و داخل استان برای فراهم نمودن شرایط بهتر در زندگی مردم استفاده کنیم و در این راستا اقدامات خوبی نیز انجام ‌شده است.

استاندار همچنین گفت: شوراهای اسلامی به ‌عنوان نمایندگان مردم باید برای بهبود اوضاع و شرایط مطلوب‌تر زندگی شهری مردم تلاش کنند و برای پیشبرد امور شهری و رعایت حقوق شهروندی تعامل و همکاری بیشتری با شهرداری‌ها داشته باشند.

"محمد فقیه خراسانی" رییس شورای اسلامی استان یزد نیز در ابتدای این نشست اظهار کرد: شورای اسلامی استان، بالاترین مرجع شورایی در استان است که رابط بین شوراها، مردم و مسئولان است.

وی افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا پتانسیل بسیار بالائی دارند که این مهم در بین برخی از مسئولان به‌ویژه در شهرستان‌ها نادیده گرفته می‌شود.

گفتنی است، هر یک از اعضای شورای اسلامی استان نیز در این نشست به بیان مشکلات و مسائل موجود در حوزه شهری استان پرداختند.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..