طی نشستی اعلام شد:

اقامت ۱۵هزار یزدی درخارج از کشور

حدود چهار میلیون ایرانی در خارج کشور اقامت دارند که 15 هزار نفر آنان یزدی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) استاندار یزد گفت: باید از ظرفیت ها و توانمندی های ایرانیان خارج از کشور در این استان استفاده کنیم.

سید محمد میرمحمدی در نشست شورای هماهنگی روابط خارجی و امور ایرانیان خارج کشور استان یزد افزود: ما به ایرانیان خارج از کشور و بویژه یزدی های مقیم خارج بعنوان یک ظرفیت ارزشمند توجه داریم.

وی بر بهره گیری از این ظرفیت ها در بخش های مالی، سرمایه ای، معنوی؛ علمی، پژوهشی، کارآفرینی و اجرایی تاکید کرد.
استاندار یزد با اشاره به بررسی نحوه استفاده از این طرفیت ها یادآور شد: برقراری ارتباط با این عزیزان اولین قدم برای نیل به این هدف است.
وی شناخت توانمندی آنها را دومین قدم برای استفاده از ظرفیت آنان دانست و تصریح کرد: البته نباید این کار، صورت دولتی داشته باشد بلکه باید با همکاری بخش خصوصی این موضوع را دنبال کنیم.
میرمحمدی تاکید کرد: جذب سرمایه های ایرانیان خارج از کشور و بویژه یزدی های مقیم می تواند موجب تحول و تحرک در استان گردد.
وی به همکاری این افراد در بخش مبادله دانشجو هم اشاره کرد و گفت: دعوت از اایرانیان و بویژه یزدی های خارج از کشور و عضویت آنان در کادر هیات علمی دانشگاهها موجب تقویت بنیه علمی این بخش در استان می شود.
استاندار یزد به نقش این افراد در کار آفرینی در استان هم اشاره کرد و افزود: نیل به این مقصود به شرایط تعامل با آنان بستگی دارد که در این زمینه باید بخش خصوصی تقویت شود.
در این نشست اعلام شد حدود چهار میلیون ایرانی در خارج کشور اقامت دارند که ۱۵ هزار نفر آنان یزدی هستند.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..