کمبود بودجه در اعزام گروه‌های هنری یزد به خارج

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیرکل ارشاد استان یزد با تاکید بر اینکه خیران یزدی مقیم کشورهای خارجی به کارگیری شود، گفت: اعزام گروه‌های هنری و آثار هنرمندان یزدی به خارج از کشور با کمبود بودجه مواجه است.

به گزارش تابناک یزد،علی غیاثی‌ندوشن در دومین جلسه شورای هماهنگی روابط خارجی و ایرانیان خارج از کشور استان یزد با اشاره به اهیمت توجه به استفاده از ظرفیت خیران در طرح‌های استانی، اظهار داشت: ظرفیت خیران یزدی بسیار خوب بالا است.

وی با اشاره به اینکه خیران یزدی زیادی در کشورهای مختلف از جمله هند و حاشیه خلیج فارس زندگی می‌کنند، گفت: نمونه این خیران، دکتر جوادی است که ۱۰ سال قبل کلنگ مجموعه بزرگ کتابخانه جوادی یزد را زد و سهم خودش را در یک سال اول انجام داد.

غیاثی خاطرنشان کرد: بعد از آن یک سال، بحث تجهیز کتابخانه که سهم دولت بود، آغاز شد و به طول انجامید و حتی خود دکتر جوادی برای این منظور کمک کرد و کتابخانه راه‌اندازی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با تاکید بر اینکه از ظرفیت خیری می‌توان در حوزه‌های آموزش و پرورش، فرهنگی، درمانی و دیگر زمینه‌ها استفاده کرد، گفت: برای ارتباط با شهرهای مختلف هند برنامه‌هایی تدوین شده و باید بمبئی هم که تعداد زیادی یزدی در ان زندگی می‌کنند هم دیده شود.

وی تصریح کرد: در رابطه با اعزام گروه‌های هنری و آثار هنرمندان به خارج از کشور بودجه کم است و اگر بتوان در این شورا این موضوع هم مطرح شود فعالیت‌های هنری خوبی برای عرضه قوی در خارج از کشور درایم که می‌تواند ارتباط فرهنگی ایرانیان داخل و خارج از کشور را تقویت کرد.

غیاثی‌ندوشن ادامه داد: این آمادگی را داریم با مشارکت دستگاه‌های دیگر از جمله میراث فرهنگی و ورزش و جوانان این امکان را فراهم کنیم تا فرهنگ استان به خارج از کشور معرفی شود.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..