در خواست دوباره مدیرکل ارشاد یزد از سایتهای بی مجوز:

مدیرکل ارشاد یزد:سایتهای خبری نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند/رییس ایرنا مرکز یزد:انتشار اخبار دروغ و شایعه آفت اطلاع رسانی است

مدیر کل ارشاد یزد ازسایت های غیرمجوز خواست که هر چه زودتر نسبت به دریافت مجوز خود اقدام و در چارچوپ قانون در حوزه مطبوعات فعالیت نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: کارنامه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) همیشه درخشان بوده و هست.

علی غیاثی ندوشن به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یزد با بیان اینکه ایرنا رسانه نظام و دولت است ، افزود: همچنین رسانه یاد شده در طول بعد از انقلاب اسلامی فعالیتهای گسترده خوبی در عرصه اطلاع رسانی انجام داده است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیتهای خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یزد در بخش اطلاع رسانی و پوشش اخبار استان اظهار کرد: امیدواریم در سایه همراهی ، همکاری و ارتباط بیشتر بین این دو مجموعه بتوانیم با هم افزایی و همفکری برای بهتر شدن عرصه اطلاع رسانی استان و بالطبع کشور گام برداریم.
غیاثی ندوشن وضعیت مطبوعات استان را از لحاظ کمی خوب ارزیابی کرد و گفت: بیش از ۱۳۱ نشریه و ۱۵ سایت دارای مجوز در این استان فعالیت می کنند.
وی همچنین از سایتهای غیرمجوز خواست که هر چه زودتر نسبت به دریافت مجوز خود اقدام و در چارچوپ قانون در حوزه مطبوعات فعالیت نمایند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: قانون اساسی فرازهای بلند و بالایی برای رسانه ها قائل شده و آزادی مطبوعات را در چارچوپ قانون و مخل نبودن با مبنای اسلامی در آن به صراحت اشاره شده است.
وی به نقش نظارت اجتماعی، مطبوعات و رسانه ها اشاره کرد و افزود: رسانه ها و مطبوعات ناظر بر مسائل اجتماعی و حاکمیت هستند و این نقش در اصل قانون اساسی که جزو حقوق ملت می باشد آمده است.
غیاثی ندوشن تصریح کرد: مهمترین وظایف رسانه ها دفاع از حقوق مردم و نظارت بر رویدادها و اتفاقات در جامعه است.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد هم در این بازدید با اشاره به فعالیت ها این رسانه گفت: ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی نظام در بخش های مختلف نسبت به تهیه و پوشش اخبار و گزارشها پیرامون مطالبات قانونی مردم و انعکاس آنها به مسئولان در چارچوب اصل اعتدال فعالیت می کند.
اسماعیل جهانبخش صداقت و امانتداری را از ویژگی های رسانه موفق خواند و افزود: انتشار اخبار دروغ و شایعه آفت اطلاع رسانی است که در صورت وقوع این پدیده اعتماد رسانه خدشه دار می شود.
وی با بیان اینکه ایرنا معدن و مخزن اطلاعات و تاریخ کشور است ، خاطرنشان کرد : از سال ۱۳۳۵ عکس و خبر تاریخ ایران در این خبرگزاری وجود دارد و این رسانه می تواند منبعی مطمئن و مناسب با دسترسی آسان برای مخاطبان و مرجعی برای رسانه های دیگر باشد.
جهانبخش یاد آور شد: کانال خبری ایرنا یزد در شبکه های اجتماعی (تلگرام ) نیز به آدرس https://telegram.me/irnayazd برای دسترسی آسان مخاطبان راه اندازی شده و اخبار و رویدادهای استان را مرتب در این شبکه منتشر می کند.
در این بازدید حوتی نژاد رییس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ترقی نژاد مدیر روابط این اداره کل ، غیاثی ندوشن را همراهی کردند.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..