نیمی از جامعه هدف در یزد سرشماری شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) قائم مقام مدیر اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان یزد از پیشرفت مناسب طرح سرشماری در سطح استان خبر داد و گفت: نیمی از جامعه هدف در یزد سرشماری شدند.

محمدحمید فخرالدین با اعلام گذشت حدود سه هفته از آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن در یزد اظهار داشت: ماموران آمارگیر به حدود نیمی از خانوارهای هدف مراجعه کرده‌اند اما به علت غایب بودن خانوارها، سرشماری پیشرفت متناسبی با زمان اجرا نداشته است.

وی با اشاره به اینکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن، پرهزینه‌ترین طرح مرکز آمار در سطح کشور است، بیان داشت: به منظور کاهش هزینه‌ها در هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال آینده، بر ترغیب خانوارها به تکمیل غیرحضوری فرم‌های سرشماری تاکید خواهد شد.

فخرالدین همچنین عنوان کرد: در فرم‌های سرشماری، هیچگونه سئوالی در مورد میزان درآمد خانوارها وجود ندارد و اطلاعاتی که در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۴ ارائه می‌شود، شامل اطلاعات فردی اعضای خانوار از قبیل نام و نام خانوادگی، شماره ملی، تابعیت، بستگی با سرپرست خانوار، جنس، تاریخ تولد، سن، دین، وضع اقامت، وضع تحصیل و سواد، وضع زناشویی، وضعیت باروری زنان بالای ۱۰ سال و … خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین به منظور ثبت دقیق اطلاعات هویتی اعضای خانوار و تسریع کار خانوار و مامور سرشماری، لازم است هنگام مراجعه مامور، کدپستی، کارت ملی یا مدارکی که نام و نام خانوادگی، شماره ملی و تاریخ تولد تمامی اعضای خانوار در آن درج شده باشد، در دسترس باشد.

به گزارش فارس، در سرشماری آزمایشی عمومی نفوس و مسکن که از چهارم آبان تا چهارم آذرماه سال جاری در منطقه آزادشهر یزد ادامه دارد، ماموران آمارگیر همراه با تبلت نسبت به مراجعه به منازل و تکمیل فرم ۱۲۰۰ خانوار اقدام خواهند کرد.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..