دانشگاه یزدنماینده ایران برای برقراری ارتباط با دانشگاه‌ ایتالیا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رئیس دانشگاه یزد گفت: پیشنهاد ارتباط دانشگاه یزد به عنوان نماینده برقراری ارتباط با دانشگاه‌های ایتالیا ارائه و تا حد زیادی با این پیشنهاد موافقت شده است.

محمدصالح اولیا در دومین جلسه شورای هماهنگی روابط خارجی و ایرانیان خارج از کشور استان یزد با تاکید بر اینکه خوب است دانشگاه‌های استان در مبادلات بین‌المللی وارد کار شوند، اظهار داشت: در دانشگاه یزد با اساتید وابسته‌ای در دانشگاه در حال کار هستیم.

رئیس دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: این ظرفیت را داریم که استادان ایرانی خارج از کشور یا اساتید خارجی مقیم ایران را به عنوان استاد وابسته دعوت به همکاری کنیم و با آنها همکاری داشته باشیم.

اولیا با اشاره به مباحثی که در این نشست در زمینه ارتباط با ایرانیان خارج از کشور بیان شد، ادامه داد: به عنوان یکی از موضوعات جلسه باید روی کشورهای هدف کار شود تا به صورت پراکنده کار نکنیم.

وی ادامه داد: با معاونت وزارت علوم صحبتی داشتیم که تقسیم‌بندی صورت گیرد و هر یک از کشورها را به لحاظ ارتباط خارجی به یکی از دانشگاه‌ها بسپارند.

رئیس دانشگاه یزد تصریح کرد: استان یزد کشور ایتالیا را به عنوان کشور پیشنهادی معرفی کرده و تا حدود زیادی این پیشنهاد یزد قبول شده که دانشگاه یزد به عنوان نماینده ارتباطی دانشگاه‌های ایتالیا فعالیت کند.

اولیا تصریح کرد: خوب است که مثلا در اروپا یک منطقه، آسیا و دیگر قاره‌ها هر کدام یک منطقه به همین صورت کار شود و ما دروازه ورود به آن کشور به حساب آییم.

وی با اشاره به اینکه حتی می‌توان کنسولگری آن کشور و یا پرواز مستقیم به آن کشور را در استانمان داشته باشیم، گفت: با یک سری دانشگاه‌های ایتالیا شروع به مذاکره کردیم  و به یک جمع‌بندی‌هایی هم رسیدیم.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..