پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) استان یزد با اشاره به اهمیت تبادل استاد و دانشجوی خارجی، گفت: پذیرش دانشجوی خارجی در علوم پزشکی یزد آغاز شد.

محمدرضا میرجلیلی در دومین جلسه شورای هماهنگی روابط خارجی و ایرانیان خارج از کشور استان یزد با اشاره به اینکه سال قبل دانشگاه‌های علوم پزشکی به چهار دسته بین‌الملل، ملی، استانی و زیرگروه دانشگاهی تقسیم‌بندی شدند، اظهار داشت: ما بر اساس آورده‌ها وقتی خودمان را با استانداردهایی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در نظر گرفته مقیاس می‌کنیم، شرایطی داریم که استانی، ملی و بین‌المللی هستیم.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم که بتوانیم خودمان را ملی و بین‌المللی کنیم، همین الان هم ظرفیت‌های مختلفی داریم که شروع به کار با آنها کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) استان یزد با بیان این مطلب که برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی یزد پذیرش دانشجوی خارجی شروع شده، گفت: ۵۰ دانشجوی خارجی امسال قبول کردیم و از بهمن ماه فعالیت آنها انجام می‌شود.

میرجلیلی با بیان این مطلب که این دانشجویان بیشتر از سه کشور عراق، تاجیکستان و افغانستان هستند، گفت: نکته بسیار مهم در ارتباط با جذب این دانشجویان، تسلط و آشنایی آنها با زبان فارسی بود.

وی با بیان این مطلب که طبق بیان رئیس جمهور ما می توانیم رتبه نخست درمان منطقه باشیم، گفت: استان یزد ویژگی‌های بسیاری در زمینه پزشکی دارد که از جمله این موارد می توان به رتبه نخست استان در کشور در زمینه پزشک و تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) استان یزد با بیان این مطلب که استان یزد توانایی پزشکی بسیار بالایی دارد، گفت: اعتمادی که به جامعه پزشکی ماست بسیار بالا رفته و حتی در موارد ساده مثل کنترل قند افرادی هستند که بیش از ۲ هزار کیلومتر را طی می‌کنند و از کشورهای حاشیه خلیج فارس به یزد می‌آیند.

میرجلیل با باین این مطلب که استان هرچه در این زمینه سرمایه‌گذاری کند، قابل بهره‌برداری است، گفت: ظرفیت بخش نازایی و تولید مثل استان بسیار ویژه بالاست که در این زمینه تلاش می‌کنیم مرکز بزرگتری بسازیم و این ظرفیت را افزایش دهیم.

وی با اشاره  به اینکه در این دانشگاه چند کار تحقیقات مشترک با کشورهای خارجی انجام شده، گفت: تبادل استاد را هم شروع کردیم که در هر سال ۲ ظرفیت از دکتر سمیعی گرفتیم، اساتید خارجی هم دعوت کردیم که در یزد کارگاه‌های آموزشی گذاشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) استان یزد با تاکید بر اینکه از ظرفیت خیران سلامت هم باید استفاده شود، گفت: پزشکی در آمریکا بود که برای کلینیک خاتم الانبیا و بخش نوزادان بیش از یک میلیارد به ما کمک کرد.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..