در آیین تحلیف هیات منصفه جدید جرائم مطبوعاتی استان یزد مطرح شد:

انتقاد شدید مدیرکل ارشاد یزد از سایت های بدون مجوز/ درخواست از قوه قضاییه برای برخورد با هتاکان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: متاسفانه برخی از سایت‌های فاقد مجوز با انعکاس اخبار کذب و توهین به افراد بعضاً فضای استان را دچار تشویش می‌کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) به نقل از تابناک یزد، در آیین تحلیف هیات منصفه جدید رسیدگی به جرائم مطبوعاتی استان به نقش نظارتی رسانه‌های جمعی و مطبوعات تاکید شد.

"علی غیاثی ندوشن" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تایید تعداد انگشت‌شمار جرائم مطبوعاتی استان در طول سال، این امر را ناشی از ماهیت فرهنگی یزد و همفکری‌ رسانه‌های استان دانست.
وی در ادامه از فعالیت برخی از سایت‌های غیرمجاز فضای مجازی در حوزه خبر گلایه کرد و گفت: متاسفانه برخی از این سایت‌های فاقد مجوز با انعکاس اخبار کذب و توهین به افراد بعضاً فضای استان را دچار تشویش می‌کنند و مشکلاتی را به دنبال دارند لذا از قوه قضائیه خواستار ورود به این مقوله و برخورد با سایت‌های مذکور هستیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: البته پیگیری‌هایی در سطح کشور در این باره صورت گرفته و تاکنون ۱۵ سایت خبری استان اقدام به دریافت مجوز کرده و مشمول قانون مطبوعات شده‌اند که این سایت‌ها نیز خود را ملزم به رعایت قوانین مطبوعات می‌دانند.
گفتنی است مدتی است برخی سایت های بدون مجوز و فاقد شناسنامه در استان یزد که به صورت متمرکز مدیریت می شوند، با انتشار مطالبی خلاف واقع و کذب علیه دولت و برخی شخصیت ها، به برخی برخی مقامات استان توهین کرده اند که با اعتراض استاندار یزد مواجه و وی  خواستار برخورد دادستانی شد. هرچند معاون دادستان یزد، برخورد با این سایت ها را منوط به شکایت در دادسرا دانست.

بخش نظردهی بسته شده است..