نماینده اردکان: تروریسم شرق و غرب نمی شناسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) نماینده مردم اردکان در مجلس حملات تروریستی اخیر در لبنان و فرانسه را تکان دهنده توصیف کرد و گفت: کشتار انسان‌های بی‌گناه و بی‌پناه در بیروت و پاریس علامت خطری است که نشان می‌دهد، تروریسم شرق و غرب نمی‌شناسد و از هر قومیت و ملیت و دین و مذهبی برای مبارزه با آزادی و عدالت و انسانیت سلاح می سازد.

 

  محمدرضا تابش در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس با تبریک ولادت حضرت امام محمد باقر(ع)، اظهار کرد: هفته مطبوعات را با برگزاری نمایشگاه موفق آن پشت سر نهاده‌ایم و هفته کتاب و کتاب خوانی را امروز آغاز می‌کنیم. به همه نویسندگان، اندیشمندان، روزنامه نگاران و اهالی اندیشه و رسانه این ایام را تبریک می گویم و امیدوارم که این مناسبت‌ها موجب توجه هر چه بیشتر همه نهادهای رسمی و آحاد شهروندان به مساله رسانه های مکتوب ما شود. با تبریک سالگرد تاسیس دانشگاه فنی و حرفه ای، ضرورت توجه دولت محترم به این دانشگاه تولید محور و مهارت محور را خواستارم.

 

وی افزود: انتظار مردم دارالعباده و دارالعلم یزد به عنوان کانون فرهنگ و تمدن و امنیت و ثبات کشور، توجه افزون تر مسئولان به حل مشکلات مهم منطقه از جمله تسریع در انتقال آب از طریق خط دوم خلیج فارس و حمایت اساسی از صنعتگران و کارآفرینان در فرآیند خروج از رکود و جلوگیری از بیکاری بیشتر کارگران است.

 

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس یادآور شد: شرایط پساتوافق که افق امیدبخشی برای حل مسائل اقتصادی و بین‌المللی به وجود آورده، خوشبختانه منطقه یزد را در معرض امواج پرشتابی از گردشگری قرار داده است. این موقعیت ایجاب می کند که زیرساخت‌ها و تسهیلات لازم برای این مهم توسط دستگاههای ذیربط فراهم شود.

 

تابش ادامه داد: خوشبختانه "اردکان، نگین کویر ایران" در مدار توسعه صنعتی قرار گرفته است و اکنون برای پیشبرد توسعه پایدار این منطقه، باید بر اساس استانداردهای جهانی سه پایه رشد اقتصادی، بهبود وضعیت اجتماعی و حفظ محیط زیست دستورکار همه مسئولان در منطقه قرار گیرد. افزایش سهمیه آب انتقالی و احداث منابع جدید ذخیره آب با توجه به وضعیت بسیار نامناسب منابع آب موجود، ارتقای درجه انتظامی منطقه به سبب گستردگی شهرستان و سکونت اتباع بیگانه و مهاجرپذیری منطقه ضرورت دارد. طراحی ایجاد"شهرجدید"، توسط وزارت راه و شهرسازی، تلاش برای افزایش سرانه مراکز بهداشتی و تفریحی و تحقق مطلوب تر خواسته‌های جامعه کارگری و رفع مشکلات کارآفرینان را در این فرآیند از مسئولان ذیربط خواستارم .

 

وی با اشاره به حملات اخیر تروریستی در لبنان و فرانسه خاطرنشان کرد: متاسفانه منطقه و جهان که سخت به آتش افراطی گری، خشونت و تروریسم گرفتار شده، در این روزها شاهد رخدادهای تکان دهنده‌ای در لبنان و فرانسه بوده است. کشتار انسان‌های بی‌گناه و بی‌پناه در بیروت و پاریس علامت خطری است که نشان می‌دهد، تروریسم شرق و غرب نمی‌شناسد و از هر قومیت و ملیت و دین و مذهبی برای مبارزه با آزادی و عدالت و انسانیت سلاح می‌سازد.

 

تابش افزود: باید این خطر جهانی را در همه جا جدی گرفت و به نام اسلام و معنویت و رحمانیت و اعتدال گام‌هایی تازه در این راه برداشت. هشدارهای مدام مقام معظم رهبری درباره خطر داعش و پیشنهاد ریاست محترم جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل برای ساختن جهانی "عاری از خشونت و افراط" را بار دیگر مدنظر قرار دهیم.

 

نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه باید نعمت امنیت را در کشور قدر بدانیم و از "تدبیر" و "امید" به عنوان دو مؤلفه دولت برای مواجهه با مشکلات و تنگناهای گوناگون به جد حمایت کنیم، گفت: سیاست موفق دولت با هدایت‌های رهبری معظم را در دور کردن سایه جنگ از کشور که بحمدالله مورد حمایت مراجع محترم و رضایت اکثریت چشمگیر مردم است، به عنوان نمایندگان ملت پاس بداریم و کمک کنیم که دولت محترم با همکاری همه قوای کشور مسیر رونق اقتصادی، دفاع از آزادی‌های قانونی و حقوق شهروندی، حاکمیت قانون و مبارزه با فساد فراگیر، توسعه همه جانبه و بهبود معیشت مردم با موانع کمتری پیش رود.

 

وی خاطرنشان کرد: ما علاوه بر ایجاد محیطی که رشد فضائل اخلاقی و معنوی مردم را باعث شود، باید زندگی مردم را تامین کنیم و پاسخگوی نیازهای مردم باشیم و اگر غفلت کنیم و به مسائل، آسیب‌ها و تهدیدهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی توجه نکنیم و از ضرورت مشارکت مردم در همه امور و حقوق اساسی آنها غافل شویم باید بدانیم که راه را بر نارضایتی‌های نخبگان و مردم باز می‌کنیم و عملاً آرمان‌های والای حضرت امام (ره) و میراث شهیدان سرافراز کشور را به بوته فراموشی می‌سپاریم.

 

تابش افزود: ما باید به پایین بودن سرمایه اجتماعی و امید و اعتماد مردم، به رکود و بی رونقی در اقتصاد، به غول خفته بیکاری بویژه بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، به خروج مغزهای کشور، به درجه رشد اعتیاد و طلاق و حاشیه نشینی به عنوان مخاطرات جدی پیش رو نگاه کنیم.

 

نماینده مردم اردکان در مجلس همچنین اظهار کرد: برای تقویت جایگاه عزتمند منطقه‌ای و جهانی که در عرصه حیات خارجی و در سایه مجاهدت‌های فرزندان رشید ایران اسلامی به دست آمده است باید در صحنه داخلی نیز وحدت و همدلی با حل گره‌های باقیمانده سیاسی- اجتماعی، تقویت گردد و همه توان گروه‌ها، احزاب، جناح‌ها و نخبگان درخدمت سربلندی کشور و همبستگی ملی قرار گیرد. وحدت به معنی نبودن اختلاف نیست. بلکه به معنی رفع خشونت، رفع قانون شکنی و تلاش برای آزادی همه اندیشه‌ها، سلیقه‌ها و گرایش‌ها درچارچوب قانون است.

 

وی انتخابات پیش رو را مهمترین عرصه بروز وحدت و همبستگی و مشارکت ملی دانست و یادآور شد: مشارکت بالای مردم در گروی رقابت آزاد جریان‌های سیاسی و بالا بودن انگیزه ورود همه شهروندان ذیصلاح به رقابت است.

 

این نماینده اصلاح طلب مجلس در ادامه تصریح کرد: سرمایه‌های انسانی و اجتماعی کشور ما در سطح منطقه در موقعیت ممتازی قرار دارد و باید با اتخاذ تدابیری عاقلانه، پایدار و جلب مشارکت‌های جهانی تبدیل به ثروت آفرینی و افزایش اقتدار ملی گردد واین امر با تهدید فعالان و نخبگان به انواع انگهای جدید و تحدید شخصیت‌های انقلابی و مؤثر در کشور و در عرصه بین المللی، مغایرت دارد.

 

تابش همچنین محیط قانونی امن و شفاف در داخل کشور را برای بقاء نخبگان و فعالان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در عرصه کسب وکار امر حیاتی توصیف کرد و افزود: امروز کشور با ظرفیت های فوق العاده معنوی و مادی، موقعیت ژئوپولیتیکی و ژئواستراتژیکی مطلوب، مردمی صبور و بردبار و همراه و نیروهای مستعد جوان تحول آفرین به عنوان امانت در اختیار ما است. به قضاوت تاریخ بیاندیشیم که موکول به عملکرد این نهاد و آن نهاد و این جریان و آن جریان نخواهد بود. داوری تاریخ در خصوص عملکرد همه ما به عنوان نهادها و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی بدون تفکیک انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..