۱۰در صد جمعیت بافق کتابخوان هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سر پرست کتابخانه های عمومی بافق گفت: ۱۰ درصد جمعیت این شهرستان کتاب مطالعه می کنند.

فاطمه میر علمی افزود: افزون برسه هزار و ۲۰۰ نفر عضو کتابخانه های عمومی این شهرستان هستند و بیشتر کتاب های دینی ،علمی و تاریخی را مطالعه می کنند.

وی از وجود افزون بر ۷۲ هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی شهری و روستایی خبر داد و گفت: موضوعات دینی ، تاریخی، روانشناسی، فلسفه، کودکان،ادبیات و تاریخ بیشترین فراوانی نسخ کتاب در این کتابخانه ها است.
سر پرست کتابخانه های عمومی بافق مراجعه کنند گان به این نهاد را کودکان،نو جوانان و جوانان عنوان و اظهار کرد: این افراد علاقمندی زیادی به مطالعه کتابهای رمان، دینی، تاریخی و داستانهای کودک و نوجوان نشان می دهند.
میر علمی توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را با نگاه رهبرمعظم انقلاب یک واجب خواند و بیان کرد: ما به عنوان متولیان امر باید این منویات رهبری را در جامعه نهادینه کنیم که در این راستا نیازمند همکاری خبر نگاران و اصحاب رسانه ، روحانیون ، وعاظ ، مبلغان دینی و قشر فرهنگی و دانشگاهی و حوزه های علمیه هستیم.
وی با بیان اینکه تعداد منابع کتاب رروز افزون است افزود: به همین لحاظ با مشکل کمبود فضا مواجه بودیم که با ساخت سالنی که هم اینک در حال تکمیل است این مشکل بر طرف خواهد شد.
سرپرست کتابخانه های عمومی شهرستان بافق، سطح زیر بنای این سالن را حدود ۱۰۰ متر مربع اعلام کرد و افزود: ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات فرهنگی شهرداری بافق برای ساخت آن هزینه شده است.
وی ، برپایی نمایشگاه تازه های کتاب در هر کتابخانه، برگزاری مسابقه کتابخانی و نقاشی ویزه کودکان و نو جوانان، برگزاری کلاس قصه کویی کودکان، عضویت رایگان ویژه هفته کتاب در تمامی کتابخانه های بافق، بازدید دانش آموزان مدارس از کتابخانه ها را از مهمترین برنامه های این نهاد در هفته کتاب و کتاب خوانی عنوان کرد.
به گفته میر علمی هم اینک چهار کتابخانه عمومی در سطح شهرستان بافق فعالند که یکی از آنها روستایی است و بقیه در شهر به فعالیت خود ادامه می دهند.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..