نبود انبار نگهداری مشکل اصلی سیب‌زمینی‌کاران یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به آغاز برداشت سیب‌زمینی در مزارع استان یزد، گفت: نبود انبارهای نگهداری محصولات یکی از مشکلات سیب‌زمینی‌کاران استان است.

"سید علی محمد ضیاء کاشانی" از تولید یکهزار و ۶۰۰ تن سیب زمینی در این استان خبر داد و گفت: ۸۹  هکتار زمین کشاورزی به کشت سیب زمینی در استان یزد اختصاص دارد و  پیش‌بینی می‌شود برداشت این محصول در هر هکتار حدود ۱۸ تن باشد.

وی گفت: یکی از مشکلات این محصول در استان، نبود انبارهای نگهداری است که یکی از برنامههای سازمان در این خصوص ساخت یا ایجاد فضاهای انبار است تا مازاد محصولات در انبارها نگهداری و به تدریج وارد بازار شود.

به گفته‌ی ضیاء کاشانی، در صورت عدم وجود انبار نگهداری برای این محصول، کشاورزان استان مجبور به توزیع یک باره محصولاتشان خواهند بود که این امر باعث کاهش قیمت و ضرر کشاورزان است.

وی ادامه داد: سیب‌زمینی در استان یزد در تابستان و پاییز برداشت می‌شود که سیب‌زمینی پاییزه بیشتر در شهرستان‌های تفت با ۳۰ هکتار ، بهاباد با ۲۰ هکتار و اشکذر با ۱۰ هکتار کشت و وارد بازار می‌شود.

این مسئول در پایان نیز خاطرنشان کرد: کیفیت سیب‌زمینی تولید شده در استان یزد به دلیل استفاده از کود‌های آلی و بهره‌گیری کمتر از کودهای شیمیایی نسبت به دیگر استان‌ها بسیار بالاست و به همین علت استقبال خوبی از آن می‌شود.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..