ابرکوه بارها قربانی توسعه صنعت شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) شهردار ابرکوه با بیان این که ابرکوه بارها قربانی توسعه صنعت شده ولی در نهایت نتیجه دلخواه بدست نیامده است، اظهار کرد: صنعت، الزاماً تنها راه توسعه نیست، بلکه فقط یک ابزار است و نباید هدف را فدای ابزار کرد.

"حسین حاتمی" در نشستی که با حضور عضو شورای عالی استان‌ها، اعضای شورای شهرهای ابرکوه و مهردشت برگزار شد، اظهار کرد: توسعه یک شهر به معنای توسعه‌ی کالبدی، امکاناتی و خدماتی آن است.

وی افزود: وقتی سخن از توسعه شهر می‌شود از صنعت آن می‌گویند ولی صنعت، الزاماً تنها راه توسعه نیست و فقط یک ابزار است و متاسفانه بعضاً این قدر برای این ابزارها  وقت گذاشته می‌شود که هدف را فدای ابزار می‌کنیم.

به گفته‌ی وی، در ابرکوه هم بارها شهر، قربانی توسعه صنعت شده و در نهایت هم نتیجه دلخواه بدست نیامده است.

حاتمی در ادامه خاطرنشان کرد: شاید اگر دولت و مسئولین اجرایی کشور به این نتیجه می‌رسیدند که به طور مستقیم به فصل عمران شهری و توسعه شهری توجه بیشتری داشته باشیم، اولا کالبد شهر و امکانات توسعه پیدا می‌کرد و قطعاً رغبت برای سرمایه‌گذاری بیشتر می‌شد و ثانیاً رضایتمندی برای مردم به وجود می‌آمد.

وی تصریح کرد: ۳۰ سال روند توسعه اقتصادی در ابرکوه چیزی نبوده است که ما را راضی کند، پس شاید این نشان دهنده این است که نگرش ما مشکل دارد و لازم است که اصلا ح شود.

شهردار در ادامه گفت: در وهله اول بحث نیروی انسانی را زیرساخت توسعه می‌دانیم که در این زمینه مجموعه شورا می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

وی افزود: این که در دو سال گذشته شاهد هماهنگی اعضای شورا در شهرهای کوچکی مثل ابرکوه و مهردشت بودیم و با توجه به ضعف اقتصادی دولت نسبت به دوره مشابه قبل و نداشتن حمایت‌های داخل استان، رشد خوبی داشته و رضایت‌مندی نسبی مردم را احساس می‌کنیم، نشان می‌دهد که هماهنگی و همدلی شوراها تا چه اندازه می‌تواند در رشد شهرستان اثر مثبت داشته باشد.

حاتمی در پایان در این رابطه عنوان کرد: از طرفی شهرداری‌ها را به جذب درآمدهای پایدار ترغیب می‌کنند اما هیچ تمهیدات و امکاناتی به این منظور در نظر نمی‌گیرند و بسیاری از امکانات قانونی فراهم نمی‌شود، البته  تبدیل شهرداری‌ها به بنگاه‌های اقتصادی نیز یک تهدید است که رسالت اصلی شهرسازی شهرداری را تحت الشعاع قرار می‌دهد و لذا خودکفایی‌‌سازی شهرداری‌ها باید با توجه به این موضوع صورت پذیرد.

منبع: ایسنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..