متوسط خاموشی در یزد ۶۶درصد کمتر از کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: در حال حاضر متوسط خاموشی در یزد ۶۶ درصد کمتر از دیگر نقاط کشور است.

محمدرضا صحتی گفت: میانگین متوسط خاموشی در کشور ۵۰۰دقیقه و در استان یزد ۱۷۰دقیقه است.

وی افزود: خوشبختانه ۴۹۰ مگاوات ساعت خاموشی در سطح استان با استفاده از روش سرویس و نگهداری خط گرم به مشترکین جلوگیری شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد با اشاره به اینکه افزون بر ۱۷ هزار کیلومتر شبکه در سطح استان ، توزیع انرژی را به ۵۹۳ هزار مشترک فراهم کرده است ، گفت : تاکنون ۱۹۶۵ کیلومتر شبکه با هزینه ای بالغ بر ۲۸۰میلیارد ریال به کابل خودنگهدار تبدیل شده و ۱۳۷۹کیلومتر شبکه دیگر در دست اجرا است.
صحتی ، میثاق مدیران صنعت برق برای کاهش تلفات انرژی را یادآور شد و اضافه کرد : افزایش کیفیت تجهیزات برق مانند استفاده از ترانسفورماتورهای کم تلفات و کنتورهای هوشمند دیجیتالی ، ارتقاء کیفیت برق مشترکین با خازن گذاری بر روی شبکه از عمده این کارها است.
وی با اشاره به پایین بودن تلفات استان یزد در شبکه برق نیز گفت: در حال حاضر متوسط تلفات در شبکه های برق نزدیک به ۱۰ درصد است و این درحالی است که سال گذشته این رقم ۱۴.۵ درصد اعلام شده بود در این بخش آمار استان یزد زیر ۸.۵درصد است.
این مسئول اضافه کرد: نصب اتصال زمین بر روی شبکه همزمان با اقدام مشترکان در ساخت چاه ارت و اصلاح شبکه روشنایی با لامپ های فوق کم مصرف در راستای کاهش تلفات انجام می شود.
صحتی درباره چگونگی حمایت از محصولات داخلی اظهار کرد: استفاده پیمانکاران یزدی از محصولات داخلی به خصوص تولیدات بومی در رونق اقتصادی استان و کشور موثر است.
وی با تاکید بر اینکه استفاده از محصولات و تجهیزات برقی ساخت داخل به خصوص تولیدات بومی استان نقش قابل توجهی در رونق اقتصادی کشور و شهر یزد دارد ، خاطرنشان کرد: امروز استان یزد با داشتن توانمندی های بومی در ساخت تجهیزات برقی نظیر تابلوی برق ، انواع قطع کننده ها و لوازم مورد نیاز در مصارف روشنایی نه تنها در کشور ، بلکه در خاورمیانه و دنیا حرفی برای گفتن دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد از ایجاد سیستم مخابراتی آشکارساز خطا در سیستم اتوماسیون شبکه این شرکت نیز خبر داد و گفت: این کار برای نخستین بار در کشور از طریق یک شرکت بومی انجام شده و در صورت ایجاد بروز خطا در برق یک منطقه برای چهار بهره بردار به صورت همزمان پیام از طریق پیامک به منظور رفع نقص ارسال می شود.
وی یادآور شد: برای اجرای بهتر ، کاهش خطا و رفع سریع تر مشکلات برق استان ۳۶۰دستگاه از این سیستم در اتوماسیون شبکه استان تا پایان سال اضافه خواهد شد.
هم اکنون ۵۸۷ هزار مشترک وجود دارد که ۴۷۶ هزار مشترک آن یعنی ۸۰ درصد مشترکان خانگی هستند و طول شبکه‎های توزیع برق استان یزد شامل ۹ هزار و ۷۵۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط و هفت هزار و ۴۴۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..