اجرای طرح جمع آوری خط و انتقال فاضلاب اردکان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رییس اداره آب و فاضلاب اردکان اعلام کرد : بپیشرفت فیزیکی کلی در اجرای شبکه جمع آوری خط و انتقال فاضلاب این شهرستان ۸۴ درصد و در نصب انشعابات ۶۲ درصد است .

رضا چهره آزاد  با بیان اینکه اجرای طرح فاضلاب گامی مهم در راستای توسعه یافتگی و ارتقای بهداشت در این شهرستان است، افزود: تا پایان مهر ماه امسال ۲۲۵ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی شبکه جمع آوری فاضلاب و ۱۱ هزار ۱۵۰ فقره انشعاب در قالب قرارداد مذکور اجرا شده است .

وی اظهار کرد: هزینه اجرای این طرح (شبکه و تصفیه خانه) بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال و طول اجرای شبکه تحت پیمان شرکت صنعتی و معدنی چادرملو ۲۷۰ کیلومتر است .
این مسئول خاطرنشان کرد : اجرای شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب در اردکان از سال ۱۳۸۴ شروع و تا پایان سال ۹۰ به میزان ۵۵ کیلومتر از خطوط اصلی و فرعی با لوله پلی اتیلن دوجداره و ۱۰ کیلومتر خط انتقال با لوله های بتنی از محل اعتبارات عمرانی و تحت نظارت شرکت آب و فاضلاب استان یزد اجرا شده است .
وی اضافه کرد: ادامه اجرای طرح در قالب قرارداد بیع متقابل با سرمایه گذاری شرکت صنعتی معدنی چادرملو از اسفند سال ۹۱ تحت نظارت شرکت مهندسین مشاور طرح و تحقیقات آب و فاضلاب و با مدیریت شرکت آب و فاضلاب استان یزد مجدد شروع شد.
چهره آزاد افزود: تصفیه خانه فاضلاب شهر اردکان در سه مدل طراحی شده است که اجرای آن در اسفند ماه سال ۱۳۹۲ با هدف ساخت و راه اندازی مدل اول شروع شد .
این مسئول با اشاره به اینکه سیستم تصفیه فاضلاب از نوع پیشرفته لجن فعال با حذف مواد مغذی (ازت و فسفر) است ادامه داد: پیشرفت فیزیکی کلی اجرای تصفیه خانه تا پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۴ ، ۴۴درصد می باشد که شامل پیشرفت در زمینه های طراحی و مهندسی تهیه و حمل تجهیزات ، کارهای ساختمانی و نصب تجهیزات و راه اندازی می باشد و براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۵ به بهره برداری خواهد رسید .
چهره آزاد گفت: ساخت این تصفیه خانه تحت پیمان شرکت ماشین سازی ویژه است .

بخش نظردهی بسته شده است..