راه اندازی تارنمای هیئت نظارت آموزش عالی یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه یزد از راه‌اندازی تارنمای هیئت نظارت و ارزیابی آموزش عالی استانی برای اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و دریافت گزارش‌ها به صورت برخط خبر داد.

با توجه به شکل‌گیری هیئت نظارت و ارزیابی آموزش عالی در استان یزد، طراحی تارنمایی جامع برای معرفی و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های این هیئت و دریافت گزارش‌ها به صورت برخط در دستور کار دفتر نظارت و ارزیابی استان قرار گرفت.

بر این اساس یک طرح پژوهشی تعریف شد و ولی درهمی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه یزد به‌ عنوان مجری طرح و عیسی محمودی معاون نظارت و ارزیابی دانشگاه یزد به‌عنوان ناظر تعیین شدند.

دو فاز در طراحی در نظر گرفته شد که فاز اول شامل طراحی صفحه پیش‌رو (اصلی)، ساختار وب‌سایت، قسمت‌های عمومی وب‌سایت و قراردادن اطلاعات عمومی در آن است که این بخش در مردادماه جاری به پایان رسید و در حال حاضر همه آیین‌نامه‌های مرتبط، اطلاعات اعضای شورای نظارت استانی، اعضای کارگروه‌های نظارت، کارشناسان هیئت نظارت و گزارش‌های سالانه در این تارنما قرار گرفته  است.

فاز دوم، امکانات اختصاصی اعم از دانلود، تکمیل و آپلود فرم‌های مربوط به بازدید از مراکز آموزش عالی استان است که این فاز نیز در اواخر مهرماه جاری به پایان رسید و هم اکنون برای هر مرکز آموزش عالی در استان نام کاربری و رمز عبوری تعریف شده است که کارشناسان مربوط می‌توانند از طریق آن وارد بخش مربوط شده فرم‌ها را دانلود و پس از تکمیل و تایید رئیس مرکز در سایت آپلود کنند.

پس از اینکه اطلاعات به دفتر نظارت ارسال شد، مسوولان و مدیران  می‌توانند گزارش‌گیری‌های مربوط را انجام دهند ضمن اینکه در برنامه نوشته شده مربوط به فرم‌ها، محاسبات مربوط به استخراج شاخص‌ها، به صورت اتوماتیک انجام شده و سازگاری اطلاعات وارد شده در صفحات مختلف فرم  مورد بررسی قرار می‌گیرد.

هدف دفتر نظارت و ارزیابی استانی ارتقای کیفیت فعالیت‌های دانشگاه یزد و سایر دانشگاه‌ها و موسسات استان از طریق سنجش این فعالیت‌ها و همچنین ارائه راهکارها و پیشنهادهای مناسب و کمک به برنامه‌ریزی برای بهبود آنهاست زیرا از وظایف هیئت نظارت و ارزیابی استانی، تدوین برنامه سالانه و میان‌مدت مربوط به ارزیابی درونی و برونی در دانشگاه با هدف ارتقای کیفیت علمی دانشگاه و تعیین دستورعمل مناسب برای ارزیابی درونی و برونی واحدهای دانشگاه است.

محمدصالح اولیاء رئیس دانشگاه یزد و رئیس هیات نظارت و ارزیابی استانی، قاسم برید لقمانی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد و نایب‌رئیس هیئت و علی‌اصغر علمدار مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه یزد و دبیر هیئت و از اعضای حقوقی هیئت نظارت و ارزیابی استان یزد هستند.

همچنین عیسی محمودی، ولی درهمی، سیدابوالفضل شاهزاده‌فاضلی، حمیدرضا ابوطالبی و محمدرضا تابان، از اعضای هیئت علمی دانشگاه یزد و افلاطون صادقی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور یزد از اعضای حقیقی هیئت نظارت و ارزیابی استان یزد هستند.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..