مجوز پنج دفتر خدمات گردشگری در یزد لغو شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اعلام کرد: در هفت ماهه سال جاری، مجوز پنج دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان یزد لغو شده است.

"سیدمصطفی فاطمی" در دیدار با اعضای هیأت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، عنوان کرد: یکی از وظایف مهم سازمان میراث فرهنگی نظارت کامل و مستمر بر فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و نحوه عملکرد آنها در زمینه برگزاری تورهای سیاحتی داخل و خارج از کشور است.

وی افزود: در هفت ماهه سال جاری مجوز پنج دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری لغو شد که از میان سه دفتر در سال گذشته و دو دفتر نیز در سال جاری پس از تذکر و اخطار به دلیل تخلفات متعدد، تعلیق شده بودند.

فاطمی خاطرنشان کرد: کارشناسان این معاونت پس از بازدید از دفاتر و بررسی روند فعالیت آنها، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نامه‌ا‌ی به مدیریت دفاتر تذکر می‌دهند و مشکلات و تخلفات را اعلام می‌کنند که اگر مدیر دفتر در مدت تعیین شده نسبت به رفع مشکلات اقدام نکند، مراحل بعدی اخطار، تعلیق و سپس لغو مجوز با طی بازه زمانی تعیین شده، اجرا می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: لازم است کلیه دفاتر در برگزاری گشت‌ها و معرفی آثار و ابنیه تاریخی استان و همچنین ارائه خدمات و تسهیلات به مسافرین و گردشگران از راهنمایان تور مجاز و دارای کارت راهنمای گردشگری استفاده کنند.

فاطمی اظهار کرد: تعدادی متقاضی تأسیس دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری نیز مدارک لازم جهت راه‌اندازی دفتر را به این معاونت ارائه کرده‌اند که پرونده آنها جهت صدور مجوز در دست بررسی است.

گفتنی است؛ هم‌اکنون در استان یزد ۶۰ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری د حال فعالیت هستند.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..