برخورد با سد معبر در ابرکوه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) شهردار ابرکوه با اشاره به برخورد جدی کارکنان شهرداری با سد معابر این شهر، از ساماندهی تابلوهای تجاری واقع در معابر که منجر به سد معبر و ایجاد مزاحمت برای تردد شهروندان شده، خبر داد.
به گزارش همشهری «محمدحسین حاتمی» با تاکید بر این‌که رفع سد معبر آرامش منطقی را برای شهروندان رقم خواهد زد، ادامه داد: شهرداری ابرکوه تمام توان خود را برای برخورد با سد معبر و جمع‌آوری مشاغل، لوازم و تابلوهایی که در مسیر تردد شهروندان اختلال ایجادکرده، به کار گرفته است. وی یکی از موارد سد معابر این شهر را نصب تابلوهای معرفی خدمات از سوی واحدهای تجاری و خدماتی معرفی کرد و افزود: دستور‌العمل نصب تابلو به تمام مغازه‌داران، پزشکان، وکلای دادگستری، دفاتر اسناد رسمی و بانک‌ها ارسال می‌شود تا با رعایت آن از سد معابر شهر جلوگیری شود.
این مسئول با تاکید بر این‌که اصناف یادشده باید با رعایت این دستورالعمل از ایجاد مزاحمت در تردد شهروندان خودداری کنند، اظهار کرد: کارکنان شهرداری، آماده ارائه اطلاعات لازم برای اجرای این دستورالعمل‌ها به فعالان این صنف هستند.
حاتمی گفت: در حال حاضر سد معبر مزاحمت‌های فراوانی را برای مردم به ویژه مسافران ایجاد کرده و به نظر می‌رسد تسلط این افراد به خیابان و پیاده‌روها غیر‌قابل توجیه است.  وی افزود: امیدواریم با ورود قاطعانه به این موضوع و برخورد گام به گام با سد معبر برخورد و از بروز این تخلف در آینده نیز جلوگیری شود.
شهردار ابرکوه رفع سد معبر را مطالبه جدی شهروندان این شهر اعلام کرد و ادامه داد: رفع سد معابر شهر همچنین مایه آرامش و نظم اجتماعی خواهد شد. وی افزود: برای برخورد با سد معابر این شهر، اولویت‌هایی از سوی شهرداری تعیین شده که از جمله آن می‌توان به محور حدفاصل میدان شهدا تا میدان ولی عصر(عج)، خیابان شهید رجایی و خیابان شهید باهنر، بلوار امام رضا(ع) و در ادامه تمام خیابان‌های فرعی شهر اشاره کرد.
حاتمی گفت: برخی از کسبه پله‌های دسترسی به مغازه‌هایشان را در پیاده‌روها طراحی کرده‌اند؛ بنابراین یکی از مصادیق برخورد با سد معبر، جمع‌آوری این پله‌هاست. وی تاکید کرد: شهرداری به این افراد ۲ ماه فرصت می‌دهد تا به رفع سد معبر و جمع‌آوری موانع از پیاده‌روها اقدام کنند و سپس شهرداری برای برخورد جدی وارد عمل خواهد شد. شهردار ابرکوه با اشاره به اشغال پیاده‌روی برخی از خیابان‌ها با مصالح ساختمانی از مالکان می‌خواهد با دریافت اخطار کتبی شهرداری، به جمع‌آوری این نخاله‌ها اقدام کنند، درغیر این صورت شهرداری وارد عمل شده و مصالح و نخاله‌ها را به خارج از شهر منتقل خواهد کرد.
وی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی به مردم درباره ضرورت سد معبر و تحقق این مطالبه عمومی شهروندان ابرکوهی، از آنها خواست تا با اطلاع‌رسانی از موارد سد معبر، شهرداری را در برخورد با متخلفان یاری کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..