آغاز کشت گندم پاییزه در استان یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: کاشت گندم پاییزه در سطح ۱۳هزار هکتار از مزارع استان به صورت صد درصد مکانیزه آغاز شده و تا اواخر آذر ادامه دارد.

فرجام فاضلی در حاشیه بازدید از مزارع گندم ابرکوه اظهارکرد: سطح زیر کاشت گندم جو در اراضی استان یزد نسبت به سالهای گذشته کاهش دارد و تغییر الگوی کشت و تداوم خشکسالی علت آن است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان های خاتم، ابرکوه و بهاباد از مناطق عمده کشت گندم به شمار می روند، افزود: امسال جهاد کشاورزی استان یزد ۷۱۳تن بذر اصلاح شده با ارقام پرمحصول سیوند، پیشتاز ، افق و سیستان و دوهزارتن کود شیمیائی فسفاته و سه هزار۵۰۰ تن کود ازته برای کاشت گندم دراستان یزد اختصاص داده است .
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد به کشاورزان توصیه کرد: به منظور افزایش عملکرد محصول، با نظرات کارشناسان جهاد کشاورزی در جهت آب ، کوددهی به موقع و رعایت نکات داشت آشنا شوند.
وی متوسط تولید گندم در زمین های کشاورزی استان یزد را ۳۷۰۰ کیلوگرم در واحد سطح بیان و تصریح کرد: امسال بیش از۴۵هزارتن گندم از اراضی استان یزد برداشت شده است.
فاضلی همچنین از کشاورزان خواست تا زمان باقی مانده برای کاشت محصولات پاییزه گندم نسبت به بیمه کردن اراضی گندم خود دربرابرحوادث غیرمترقبه اقدام کنند.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تصریح کرد: کارکشت دانه روغنی گلزا نیز در استان در سطح یکهزار هکتار آغاز شده است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..