آغازطرح توزیع شیر رایگان در مدارس استان یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل آموزش و پرورش یزد از آغاز طرح توزیع شیر رایگان در مدارس استان خبر داد.

به گزارش تابناک یزد،علی دهقان افزود: مجموع دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی به همراه کارکنان مدارس، نوآموزان پیش دبستانی ضمیمه همزمان مدارس ابتدایی و مراکز شبانه روزی کودکان بی سرپرست، شیر رایگان دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه توزیع شیر ۲۰ نوبت و هفته سه بار در مدارس استان برنامه ریزی شده اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار امکان افزایش ۴۵ تا ۵۰نوبت توزیع در استان وجود دارد.
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد اضافه کرد: شیر در بین دانش آموزان مناطق شهری بصورت پاستوریزه و مناطق دوردست استرلیزه توزیع می شود.
وی تصریح کرد: مجموعا با اجرای این طرح بیش از ۲۰۰ هزار نفر از شیر رایگان برخوردار می شوند که این امر نقش به سزایی در ارتقاء سلامت دانش آموزان ایفا خواهد کرد.
دهقان ترویج فرهنگ شیر در دانش آموزان و ارتقای سطح سلامت در بین آنها از اهداف توزیع شیر در بین دانش آموزان اعلام کرد.
طرح توزیع شیر در مدارس از سال ۱۳۸۰ در کشور آغاز شده است.
کارشناسان بر این عقیده اند که شیر باید در وعده های غذایی گنجانده شود زیرا شیر به علت اینکه سرشار از انرژی و حاوی بسیاری از ویتامین هاست به عنوان غذایی کامل در نظر گرفته می شود بنابراین باید بسیاری از مواد خوراکی که ارزش غذایی زیادی ندارند همچون سوسیس ، کالباس، چیپس و نوشابه حذف شده و به جای آن شیر جایگزین شود.
مجموعا ۱۹۸ هزار دانش آموز در یکهزار و ۶۰۰ باب مدرسه در استان یزد مشغول به تحصیل هستند.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..